[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
automaat schakeld verschillend : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 18:04

automaat schakeld verschillend

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: automaat schakeld verschillend

Berichtdoor Lanting73 » 25 apr 2011, 10:52

Heb volgens mij die bowden kabel al gevonden maar weet het nie cker, hoe kan ik zien dat dat die kabel is en hoe kan ik die afstellen?
Die bak van mij schakeld nie lekker in een versnelling (beetje klappen) en moet als ik in de laatste versnelling wil rond de 70 km/h aardig het gas pedaal omhoog doen weer voordat ie in de hoogste versnelling valt.
zal de kickdown sch. er ook eens tussen uit halen.
Lanting73
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Douwe » 25 apr 2011, 14:49

ik zou eens beginnen met het controleren van het olie peil van de bak
dit lijkt mij jou probleem
het olie peil controleer je bij een draaiende motor en dan eerst even de bak in alle versnellingen plaatsen dan de peil stok eruit afvegen opnieuw terug erin steken en kijken of hij tussen de onderste en bovenste peil staat
is dat niet het geval dan bij vullen
en wat betreft het klappen in de versnellingen dit kan voortkomen uit een lekkage
bij mij was het de slang die van de bak naar de olie koeler liep die zat los hier lekte hij amper op maar kon hier wel lucht op trekken
dus ook een poreus geworden slang die wat door slaat kan dit al veroorzaken

en lanting is dit probleem ineens ontstaan of heb je dit al langer
en wat betreft de bowdenkabel die kan je vinden achter en tussen de cilinderkoppen
daar zit een gas stangenstelsel en hier zit ook een platte stang bij met in de midden een schroef als je die los draait kan je die platte stang verschuifen
als je nu onder al deze stangen kijkt zat je een kabel zien zitten deze loopt naar je versnellings bak
dit is dus de bowdenkabel
deze kabel hoort als de gas stangen in rust stand staan slap te staan
en zodra je gas gaat geven word hij op een gegeven moment aan getrokken

maar ik vermoed eerder dat je of het eerst beschreven onderdeel over die lekkage hebt of olie peil te laag is of dat je kickdownschakelaar niet goed werkt
en pas als laatste je bowdenkabel
als dit allemaal niet werkt dan word het tijd om de bak te verversen en een nieuw filter en een nieuwe k1 piston vermoed ik
maar voor je zover bent heb je nog wel wat uit te proberen :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Lanting73 » 25 apr 2011, 22:47

Hij is al langer in bezit maar ik rij er nog maar net een aantal dagen in en ben de kleine dingen aan het klaarmaken die nie meer werken of nie goed functioneren die ik nu tegen kom bij het rijden.
Olie had ik al gepeild dat was het eerste waar ik aan denk bij een automaat omdat ik zelf ook een auto heb die dat heeft.
Hij stond mooi op peil en de ATF was mooi schoon zo ik zag.

Ok dan weet ik wat nu wat de bowden kabel is had al een iedee maar dit zit net ff iets anders dan ik gewend was bij een mb.

Ik zal de kickdown schakelaar eens afkoppelen en kijken wat ie dan doet morgen

heb geen smeerkelder dus moet ik ff kijken hoe ik dat met die slang moet doen die miss lek kan zijn.
Kan het ook kwaad dat hij niet zo vloeiend overschakeld??
Lanting73
Senior Boarder
Senior Boarder

Berichtdoor Douwe » 26 apr 2011, 18:43

goed is het niet dat in de versnelling klappen
en wat betreft die vacuummodulator en het gemis van een smeer kelder of brug
parkeer heel simpel even je ster met 1 zijde op de stoep en met de andere op een balk /stapel tegels klinker
en je kan er een stuk makkelijker onder kruipen
maar je kickdownschakelaar kan je zolos trekken
even de vloer mat omhoog en dan de schakelaar onder het gas pendaal uit zijn voet klikken
en stekker los trekken en je bent klaar in een tijd van een poep en een scheet :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Lanting73 » 27 apr 2011, 20:51

zal eerst eens de kickdown schakelaar af koppelen als ik hem weer heb als dat nie helpt zal ik eens verder kijken bij de bowdenkabel en daarna ff bij de modulator
Lanting73
Senior Boarder
Senior Boarder

Berichtdoor Douwe » 28 apr 2011, 18:53

tja is mij nooit opgevallen dat het niet om een 380 420 of 500 ging :D :D :D
en bij die modellen zit dus de kickdownschakelaar niet daar waar ik hem heb begrijp ik nu :D :D :oops:
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Lanting73 » 28 apr 2011, 20:47

Als ik mij nie vergis loopt hij vlak bij de gasstang langs naar beneden
zo snel ik hem weer heb zal ik eens kijken
Lanting73
Senior Boarder
Senior Boarder

Berichtdoor Lanting73 » 02 mei 2011, 20:16

heb het probleem gevonden. Was dus de kickdown schakelaar heb die af gekoppeld en nu schakeld hij weer goed zo ver ik het nu verneem dus denk dat de schakelaar kapot is zal die eens door meten
Lanting73
Senior Boarder
Senior Boarder

Vorige

Keer terug naar Techniek