[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Doorgezeten voorstoel : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 11:23

Doorgezeten voorstoel

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

Doorgezeten voorstoel

Berichtdoor SumaChris » 29 apr 2011, 15:52

Beste W126'ers,

Na het how-to topic gelezen te hebben over het repareren van de voorstoelen ben ik gisteravond hiermee ook aan de slag gegaan.

Nu heb ik 3 latten van 45x4.5x2.7cm gezaagd en heb ik 2 latten tussen de linker en rechter V-veren en 1 lat tussen de spiraalveren aan de voorzijde van de stoel geplaatst.
Nu zag ik aan de onderzijde dat er 2 V-veren aan een zijde waren afgebroken en dat een prutser dit heeft proberen te lassen (natuurlijk heeft deze las niet gehouden).
Ik heb de veren weer aan elkaar gelasd maar deze heeft nu natuurlijk niet meer zijn vering zoals die dat origineel had.

Toen ik een testzit ging maken voelde ik dat de stoel als een beklede plank met leer aanvoelde.. bagger dus..
Nu heb ik hier verhalen gelezen voor nieuwe veren te monteren of deze te gebruiken van een sloopstoel?
Ook heb ik een oplossing gelezen door een binnenband te gebruiken van een kruiwagen..?

Wat is in mijn geval nu de beste oplossing, een nieuwe veerpakket monteren doordat de 2 veren zijn gebroken of is dit toch nog bruikbaar?

Groeten, Chris

EDIT: Ik heb net de houtlatten die in de lengte richting zaten verwijdert en de zijkanten en voorkant goed opgevuld met schuim.

De stoel zit nu weer zoals hij behoorde te zitten.
SumaChris
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Doorgezeten voorstoel

Berichtdoor Vlim » 29 apr 2011, 22:09

Opvullen met schuimrubber (bijvoorbeeld van een oude matras, o.i.d.). Doet wonderen :)
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Interieur