[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
niveauregelklep afstellen : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 18:02

niveauregelklep afstellen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

niveauregelklep afstellen

Berichtdoor rebgroep » 02 mei 2011, 09:05

Ik heb van mijn 500SEL de regelklep achter op het div. vervangen,maar ik krijg de wagen niet omhoog.
Is er iets wat ik over het hoofd ziet en moet het sys. ontlucht worden.
alvast bedankt
rebgroep
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: niveauregelklep afstellen

Berichtdoor Vlieger » 02 mei 2011, 11:46

Naar ik aanneem heb je dus niveauregeling en geen volledige hydraulische vering. :?:
Als je de niveauregelaar vervangen hebt, staat de wagen normaal gesproken recht, de schroefveren bepalen de wagenhoogte in onbeladen toestand.
Pas vanaf 2 personen op de voorstoelen en 40 kg bagage in de kofferbak, gaat de niveauregeling werken. :!: :!:

Dus wil je de niveauregeling controleren en zo nodig afstellen, leg dan 60 tot 100 kg ballast in de kofferbak.
Controleer het oliepeil in het reservoir.
Laat daarna de motor 2000 toeren draaien, nu moet de wagen binnen 10 seconden de rijhoogte bereiken.

Succes,
Rob
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee

Berichtdoor rebgroep » 02 mei 2011, 23:10

Mijn auto heeft wel voledige hydro vering, ik ga morge even proberen met wat gewicht in de auto.
alvast befankt voor de reaktie
rebgroep
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor rebgroep » 04 mei 2011, 00:42

Heb vandaag in alle rust en veel gedult de auto kunnen repareren.
onluchten gaat inderdaat vanzelf allen je moet voor deze klus veel gedult hebben.
alles uiteinlijk goedgekomen.
rebgroep
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Keer terug naar Techniek