[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vacuüm eraf dan begint hij bij oliefiterhuis te borrelen ?? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 19:03

vacuüm eraf dan begint hij bij oliefiterhuis te borrelen ??

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

vacuüm eraf dan begint hij bij oliefiterhuis te borrelen ??

Berichtdoor Arens » 05 mei 2011, 21:41

In mijn zoektocht naar het slechte starten van de auto, kwam ik erachter dat als je het vacuüm slanggetje wat op het blok zit (zie foto) eraftrekt,met lopende motor, de motor begint te pruttelen en druk begint op te bouwen bij het oliefilterhuis.
Onder het deksel (buitenzijde) zit al behoorlijk wat aangekoekte olie.
Dit speelt dus waarschijnlijk al langer.

Heeft iemand enig idee of dit normaal is?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Groet Richard, 500SEL 1985
Avatar gebruiker
Arens
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 23 sep 2010, 20:15
Woonplaats: Wijchen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja


Re: vacuüm eraf dan begint hij bij oliefiterhuis te borrelen ??

Berichtdoor Douwe » 08 mei 2011, 12:33

dan zou ik eens een ander filter monteren
mogelijk zit die dicht en gaat nu de olie door het over druk klepje
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: vacuüm eraf dan begint hij bij oliefiterhuis te borrelen ??

Berichtdoor Arens » 08 mei 2011, 23:16

Filter is afgelopen jaar vervangen tijdens grote beurt in Zutphen.

Het geluid klinkt een beetje zoals een buitenboord motor van een boot die half in het water licht.

Het doet zich volgens mij alleen voor als je het vacuumslangetje wat op het inlaatspruitstuk wat van de verdeler afkomt eraftrekt.

Van de week 1st maar eens compressie laten meten, als ik een nieuw benzinefilter heb gemonteerd, had de boel al los liggen maar bleek een te klein filter te zijn, ik krijg er nu een van Paul (steronderdelen) nageleverd. nette service.

Ik hoop iedergeval niet dat er een zuiger of iets dergelijks kapot is?
Groet Richard, 500SEL 1985
Avatar gebruiker
Arens
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 23 sep 2010, 20:15
Woonplaats: Wijchen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja


Re: vacuüm eraf dan begint hij bij oliefiterhuis te borrelen ??

Berichtdoor Wasibi » 09 mei 2011, 05:51

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat vacuumslangetjes wat met het oliesysteem te maken hebben.
Waar zit dat slangetje dan op, waar gaat het naartoe?

Bij het oliefilter zit de aansluiting van de luchtinblazing, dit werkt met een vacuumbediende terugslagklep. wieweet staat er een beetje water in een afgedopte slang of zoiets.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: vacuüm eraf dan begint hij bij oliefiterhuis te borrelen ??

Berichtdoor Rene500SEC » 09 mei 2011, 07:39

Dat slangetje komt het gasklephuis die naar een temp.vacuumslotje gaat volgens mij.

Kan NIKS verzinnen waarmee ik jou oliebellen en dat kan linken.

IN de intake waar de vacuumklep zicht bevind,is ook niks van olie te vinden(wel koeling).

Het is zeker geen zuiger ofzo,dat soort dingen hoor je wel.

Wat ik wel kan voorstellen is dat je inderdaad als ergens een vacuüm lek maakt er zoveel overdruk in je carter maakt dat de olie tussen de pomp en het blok wordt geperst

De pomp zit namelijk 'koud' op het blok dus als de pomp al niet zo strak tegen de motor aanzit ofzo.....

Doe die truuk maar eens en kijk naar je oliedruk meter.

als dat iets uitmaakt zou ik eens kijken of je carter ontluchting nog wel ok is
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: vacuüm eraf dan begint hij bij oliefiterhuis te borrelen ??

Berichtdoor Arens » 15 mei 2011, 19:16

@ Rene, het gaat om het rechter gedeelte van het slangetje, wat op het blok zit aangesloten.( inlaatspruitstuk ??)
Hij maakt sinds dat vacuümlek wel een zwaarder geluid aan de linkerkant van het blok (brommend) ,net of dat er een lek in het spruitsuk zit, bij het oliefilter huis hoor ik geen geborrel meer.
Hij drukt er ook geen motorolie door.

Kan door dat gemaakte vacuümlek ook de pakking bij de automaat gaan lekken, hij lekt sindsdien als een zeef ?
Hij schakelt nog wel normaal.

Benzinefilter van de week nog vervangen, boel gelijk maar eens goed schoongemaakt en in de antisteenslag spray gezet.
Daarna alles weer gemonteerd, en hij starte nog steeds slecht, conclusie: aan het filter lag het niet.

Zo ben je dus het ene probleem aan het oplossen dient het andere zich al weer aan :x
Groet Richard, 500SEL 1985
Avatar gebruiker
Arens
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 23 sep 2010, 20:15
Woonplaats: Wijchen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten