[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Niet starten?! : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 19:52

Niet starten?!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Niet starten?!

Berichtdoor Mike » 20 mei 2011, 16:01

Hoewel ik nog maar net nieuw ben, en mijn Benz nog geen week mij als nieuw baasje heeft, begint ze al weerstand te geven.

Afgelopen dinsdagavond bij Hans en Danker in Zutphen het CO2 afgesteld van mijn 280SE LPG, liep als een zonnetje. Die avond 165km naar huis gereden, niets aan de hand.

Vandaag: tijdens rijden viel gas(geven) even weg, kort daarop slaat de motor af.
Startte wel weer meteen, liep stationair, maar na wat gasgeven slaat motor af.
Zowel op LPG als benzine.

Ik heb het stelschroefje wat meer opengedraaid in de hoop dat het stationair-toerental wat hoger komt, maar ondertussen start de auto al niet meer...

Iemand ideeën?
En daarbij meteen de vraag; wie op dit forum komt uit de buurt van de Bollenstreek?
Ik zoek nog een garage in de buurt waar ik terecht kan met mijn Benz.

Mike.
Mike

Re: Niet starten?!

Berichtdoor Rene500SEC » 20 mei 2011, 16:09

klinkt als benzine toevoer.

Vuil in de tank misschien...heb het wel eens meegemaakt dat de tank een grote roestzooi was van binnen.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Mike » 20 mei 2011, 16:23

Hoi Rene,

ohja, dat zou het best kunnen zijn, echter bij gasgeven niets raars aan de hand.

Ondertussen update:

Ik heb nog iets aan het schroefje lopen rommelen, ondertussen wel starten op LPG niet op Benzine.
Op beide loopt motor onregelmatig, en rond 700 á 800 toeren, aldus meter.

Trouwens, hoe kom je erachter dat er vuil in je tank zit? Of roest?
Laatst bijgewerkt door Mike op 20 mei 2011, 16:32, in totaal 1 keer bewerkt.
Mike

Berichtdoor DPWacky » 20 mei 2011, 16:32

Kan het dan zijn dat de roest de injectoren heeft verstopt? Anders zou ik het niet kunnen verklaren, zou ik eerder kijken naar de onsteking / bougies etc.
DPWacky

Berichtdoor Mike » 20 mei 2011, 16:42

Het rare vind ik dat hij van de week nog prima liep en startte meteen.
Dan denk ik aan iets wat er gebeurd is onderweg. Bij roest o.i.d. had het toch al eerder moeten zijn...?

Toch maar opzoek naar garage, want het ontstekingsverhaal is mij te onbekend.
Of zijn er nog dingen die ik kan proberen?

Wat is een normaal toerental voor de 6 cilinder?

Wel stom dat ik aan de schroefje heb gezeten, Hans Benz had hem van de week nog afgesteld..

UPDATE:

Nu, einde middag: Benz start op beide brandstoffen, enkel na gasgeven op benzine slaat ie af. Bij beide brandstoffen komt er vloeistof (water?) uit de uitlaat...
Mike

Berichtdoor Douwe » 20 mei 2011, 20:23

mogelijk je brandstof pomp relais
sommige LPG boeren laten het LPG gebeuren ook via dit relais lopen
of je rotor in de verdelerkap is weg gebrand
het lijkt mij dat het weinig met vuil in tank heeft te maken gezien je wagen op LPG liep toen het gebeurde
vloeistof water uit uilaat is normaal is condens
als je witte stoom wolken achter je aan hebt wor dhet een ander verhaal
LPG condenseert nog al
vaak zie je bij de stoplichten autos weg rijden en dan komt er een hele straal water uit de uitlaat
hou maar eens wat meer afstand dan zal ook jij dit zien
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Mike » 20 mei 2011, 20:39

Ik ga deze zaken eens uitzoeken.

Momenteel kan ik er ff niet bij omdat ik -met mijn ongelofelijk stomme kop- mijn enige sleutel in de kofferbak heb laten vallen, dus eerst ander probleempje oplossen.

Er komt wel een beetje witte rook uit de uitlaat, en dat 'water' laat behoorlijke vlek achter op de stoep.

Als ik de motor start op benzine loopt goed stationair, als ik gas geef, en los, dan komt niet terug op stationair maar slaat af. Op LPG is dit niet.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Mike

Berichtdoor Rene500SEC » 20 mei 2011, 20:41

was dat ook al voor of alleen NA de afstelling?

In Zutphen kunnen ze heus wel afstellen,denk dat je met dat draaien meer kwaad dan goed hebt gedaan.

Misschien dat je nog een ritje terug kan wagen.....
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:

Berichtdoor Mike » 20 mei 2011, 20:46

Nee, absoluut na, want anders hadden we die vlekken ookwel in Zutphen gezien.

Nee, ik ben lekker bezig vandaag...
Mike

Berichtdoor Douwe » 20 mei 2011, 20:51

vermoedelijk hebt je de boel heel erg ontregelt op benzine en heb je het c0 ontregelt
op LPG zal hij vast niet zoveel roeten want hier stel je het c0 op de verdamper af
of er is iets flink mis met de motor maar dat wil mij niet aan
mogelijk een vacuüm leiding eraf gevallen of zo
dit heb ik al eens met een W123 230CE gehad nadat ik het luchtfilter los had gehad wu de wagen ook niet meer starten
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Mike » 20 mei 2011, 20:59

Klinkt erg aannemelijk Douwe, laten we zeggen leerpuntje...
Het gaat ook om de storing herkennen. Toen ik vanmiddag op LPG reed, en het gas voelde wegzakken, motor uit, ben ik overgegaan op benzine, en vervolgens daarmee gaan klooien.

Op LPG doet de auto het nu niet anders als in Zutphen, enkel op benzine...

Die stelschroef waaraan ik heb zitten klooien, veranderd dat niets voor LPG?
Mike

Berichtdoor Mich » 21 mei 2011, 04:41

Hoi,
klinkt zoals eerder gezegd....
"controleer of je verdelerkap en je rotor (ingebrand zijn) omdat hij afslaat bij gas geven oftewel hoger in de toeren, kan het goed zijn dat ze net niet goed genoeg contact maken. !!

succes!!

Gr.... mich.
Mich

Berichtdoor Mike » 21 mei 2011, 08:51

Mich: Hoe kan ik dat controleren? En hij slaat niet af bij hoge toeren, maar na hoge toeren, op zijn weg terug naar stationair. Enkel alleen op benzine, op gas gaat het aardig...
Mike

Berichtdoor Rene500SEC » 21 mei 2011, 10:29

Als hij op gas nog wel goed rijdt heb je op benzine de zaak zo lopen verdraaien dat het verstandig is om dat eerst weer goed te laten stellen.
Hij krijgt veeelste veel benzine,ga nu zelf niet rommelen want straks staat hij te arm en dan vallen de gaten in je zuigers.
Dus zoals ik al eerder zei,maak opnieuw een afspraak met hans want niemand heeft zoveel verstand van die 6pitters als hij.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:

Berichtdoor Mike » 21 mei 2011, 16:34

Ik kom nergens meer aan en ga een afspraak maken voor volgende week met Hans...;)
Mike

Keer terug naar Techniek