[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
280SE hydraulische kleppen inbouw of andere motor? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 17:37

280SE hydraulische kleppen inbouw of andere motor?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

280SE hydraulische kleppen inbouw of andere motor?

Berichtdoor DPWacky » 22 mei 2011, 18:59

Het is niet dat ik dit van plan ben met mijn eigen auto maar ik kan er maar verdomd weinig over vinden op het internet of het mogelijk is om achteraf hydraulische klepstoters/kleppen te laten inbouwen, zodat de motor zichzelf stelt.

Of zou je beter dan bij een 280SE een andere motor kunnen vinden? En welke motor is dan de beste optie? Moet je bij het inbouwen van die nieuwe motor dan ook de aandrijflijn compleet vervangen (denk aan bak en diff e.d.), en word dat ook nog een kabelboom probleem? Of zijn er nieuwere type motoren die op wat kleine aanpassingen na zo gaan passen?

Ik was namelijk aan het bedenken hoe makkelijk het zou zijn als je gewoon een G3 installatie in je W126 kon laten inbouwen, en een motor met elektronische injectie en zelfstellende kleppen lijkt in mijn droom een ideaal beeld. Maar het is een hersenspinsel die ik niet snel kan terugvinden hier of ergens anders.
DPWacky

Re: 280SE hydraulische kleppen inbouw of andere motor?

Berichtdoor GerardSmink » 23 mei 2011, 12:07

denk dat dat een lastig verhaal wordt wat betreft die klepstoters,
andere motor ipv 280 is ook enorm veel werk en je moet idd ook je bak en differentieel
vervangen.
W126 280SE LPG 1983
W126 500SEL 1982
GerardSmink
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: 280SE hydraulische kleppen inbouw of andere motor?

Berichtdoor Wimada » 23 mei 2011, 21:22

Ik zie dat er mensen op het forum een diesel uit een W210 hebben ingebouwd
met aanpassingen,zou misschien een E280 uit een W124 in te bouwen zijn ?
compleet met bak en aandrijving,lijkt me wel een mooie set up.

Op het OBC Oude Benz Club heeft iemand een complete goed uitziende
W124 E280 gekocht voor 650,- :woohoo: zou mooi zijn om te proberen.

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek