[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hete rotor (opgelost) : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 21:03

Hete rotor (opgelost)

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Hete rotor (opgelost)

Berichtdoor Timmy » 27 mei 2011, 19:31

Advies gevraagd,

Sinds een tijdje heb ik last van een oververhitte rotor. Na drie jaar zonder problemen te hebben gereden in mijn 500SEC van 1982 op gas doet mijn auto nu een beetje raar.

Ik reed eerst met een Beru rotor. Na drie keer doorbranden (ik werd pas wakker toen ik een backfire kreeg) op advies overgeschakeld op Bosch. Die doet het een stuk beter, maar nog blakert de rotor aan de voorkant zwart. Bij inbouw gas heb ik destijds alle ontstekingszaken als kabels, bougies, rotor en verdelerkap vernieuwd. Later nog weer eens nieuwe bougies van het juiste soort erin gezet. Ik heb twee weken geleden een andere bobine erin gezet en, ter controle, een nieuwe Bosch rotor. Nu zag ik dat 'ie weer een beetje is uitgeslagen.

Wat kan dit nog meer zijn???

Groet, Tim
Timmy
 


Re: Hete rotor

Berichtdoor Douwe » 27 mei 2011, 19:58

en als je een rotor vernieuwt moet je ook de kap vernieuwen
en zowel de kap als rotor moeten van het zelfde merk zijn
dus niet door elkaar gebruiken
beru staat er momenteel om bekent dat die dit verschijnsel hebben
maar plaats je nu een roto van boch in deze kap zou het maar zo kunnen dat ook die rotor verbrand
mogelijk is dan dat de kap het probleem veroorzaakt en de tussen ruimte tussen rotor en kap te groot is
en zodoende verband dan de rotor
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Hete rotor

Berichtdoor Timmy » 27 mei 2011, 20:17

Tja. Ik twijfel nu over alles. Tot zover ik weet moet het allemaal goed zijn. De kabels zitten er nu drie jaar in. Die hebben het dus altijd goed gedaan. Volgens mij heb ik ook de goede bougies. Maar nu ik erover nadenk is het wel begonnen nadat ik mijn bougies heb vervangen. Ik zal maar beginnen met die ook te vervangen.

Ik heb werkelijk geen idee van welk merk de verdelerkap is. Heb ik naar gekeken, maar er staat geen merk op. Zit er nu ook drie jaar in. Valt er iets na te meten? Heeft het zin naar Zutphen af te reizen?

Ik heb er even een bougie uit gehaald. Het is een Champion en verder staat er op het keramieken deel N9 ycc en op het metalen deel staat aan de ene kant 6k en aan de andere kant 478. Is dat goed?
Timmy
 


Re: Hete rotor

Berichtdoor Douwe » 28 mei 2011, 07:09

zijn verschillende types kappen en rotors met verschillende weerstand
is als ik goed ben ingelicht op chassis nr op te zoeken welke weerstand op jou wagen hoort
Benz hans zal dit wel weten en die kan je vast hier wel mee verder helpen
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Hete rotor - niet meer...

Berichtdoor Timmy » 17 jun 2011, 18:00

Nieuwe bougies, Bosch rotor en verdelerkap en klaar. Deze kan op slot.
Timmy
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron