En anders contact opnemen met Assurantiegroep Elswout in Haarlem.
http://www.elswoutgroep.nl/Oldtimers en oldtimerverzekeringen zijn inderdaad niet voor 'goedkoop belastingvrij' rijden bedoeld, hoe leuk het ook is. En het is heel simpel: als teveel mensen het gaan doen, zal dat automatisch leiden tot aangepaste tarieven en aangepaste regelgeving. Kijk maar naar de 1-1-1987 drempel, bijvoorbeeld.
Mijn W126's staan het grootste deel van het jaar in een goede stalling en ik rij dagelijks een andere auto. Soms frustreert het wel eens dat een hele meute aan 'goedkoop-rijders' mijn hobby lijkt te verpesten. Ik heb nu al 1 klassieker die nooit meer belastingvrij zal worden door dit geneuzel.
En ik ben bang dat door het geleidelijk afschaffen van de belastingvoordelen voor nieuwe, kleine zuinige auto's het probleem alleen nog maar zal toenemen, met als uiteindelijk resultaat dat alle oldtimers onbetaalbaar worden gemaakt.
Dus ik heb eigenlijk geen medelijden met economische W126-rijders die de volle mep moeten betalen voor hun verzekering
En een snel rekensommetje: Koop voor 1000 Euro een Kadett op gas, verzeker dat ding WA voor een paar tientjes per jaar, en hou je W126 lekker als 2e auto met een gunstige oldtimerverzekering.