W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 21 jan 2025, 09:34

airco compressor

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

airco compressor

Berichtdoor Yugo45 » 08 jun 2011, 00:00

Halo collega’s
Ik was een lange tijd niet op de forum en nu heb ik weer wat meer tijd om verder te gaan met wat kleine reparaties op mijn Benz.
Namelijk , ik heb airco system laten vullen in de Bosnie tijdens mijn winter vakantie( was goedkooper dan hier) maar had ik het niet kunnen testen of mijn compressor wel in orde is of niet. Hij wilde eerst niet inschakelen want druk in cool system was te laag, maar later dus wel.
Maar compressor wilde niet ingeschakeld blijven. Ik dacht dat het te maken heeft met buiten temperatuur, want het was behoorlijk koud, rond 3 graden onder 0.
Ik heb hem een paar dagen geleden getest en ik zie dat er compressor inschakelt maar koud wordt het niet.
Ik weet niet met zekerheid met welk cool middel is system gevoeld en of dat een probleem kan zijn of is mijn compressor kapot.
Hij maakte wel klein beetje lawaai in begin toen ik hem inschakelde maar nu niet meer.
Systeem is nog steeds gevoeld anders zou ik hem niet kunnen inschakelen, dus geen lek in systeem, maar als ik voelnippel open draai en druk ik beetje op de ventiel naald komt met de druk ook klein beetje crèmekleurige smurrie uit.
Ik heb geen idee wat zou dat kunnen zijn.
Wie kan mij zeggen wat zou aan de hand zijn, en heeft iemand toevallig ervaring met deze symptomen en eventueel goede diagnose kunnen stellen aan de hand van mijn omschrijving.
Mocht het compressor kapot zijn, waar kan ik een gebruikte of nieuwe kunnen krijgen en wat zou dat kosten.
Met vriendelijke groeten
Yugo45
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee

Keer terug naar Interieur