[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Luchtweger doet raar : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 17:41

Luchtweger doet raar

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Luchtweger doet raar

Berichtdoor Optimus » 26 mei 2011, 13:05

De luchtweger van mijn 560 gaat als een malle heen en weer. Gewoon bij stationair toerental gaat hij in een seconde een aantal keren volledig naar beneden en komt hij weer terug. Gevolg is dus dat de auto nu niet meer wil lopen.

Ik was bezig met het vervangen met mijn injectorubbers en heb met een lopende motor een paar keer in de zwarte rubberen buizen geknepen(op zoek naar lucht lekkage). Volgens mij zijn die buizen voor de koudstart. Ook heb ik zelf een aantal malen zacht op de luchtweger gedrukt. Daar kan hij toch niet stuk van gaan? :shock: Ik voel nog wel enige weerstand als ik op de luchtweger druk.

Wat zou de reden kunnen zijn dat hij het nu ineens niet meer doet? Iets losgeschoten in de gasmenger of zoud hij enorm vaccuum zuigen :blink:
280SE (verkocht)
Optimus
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Luchtweger doet raar

Berichtdoor Optimus » 07 jun 2011, 00:49

Hmm niemand die weet wat het geweest is? Zeker nooit zonder benzine gestaan en naar de luchtweger gekeken... Was bij mij dus het geval :oops: Ik weet niet of het normaal is maar nu loopt hij weer en de luchtweger doet netjes zijn werk.
280SE (verkocht)
Optimus
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
LPG: Ja

Re: Luchtweger doet raar

Berichtdoor Vlieger » 08 jun 2011, 21:43

Goed dat je zelf het probleem gevonden hebt, want dat dit niet vaak voorkomt blijkt wel uit het aantal (0) reacties. :idea: :idea:
Het LPG heeft al wat problemen veroorzaakt, zowel eenvoudige als kostbare. :(
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek