[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Schuifkanteldak Type 2 Aeroklep niet ver genoeg omlaag : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 21 jan 2025, 12:37

Schuifkanteldak Type 2 Aeroklep niet ver genoeg omlaag

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

Schuifkanteldak Type 2 Aeroklep niet ver genoeg omlaag

Berichtdoor Iggy » 14 jun 2011, 23:23

Heren,
Ik heb een MB modificatie (via de dealer) op de aeroklep veren geplaats omdat de oude wat lammig waren en de klep niet meer omhoog hielden. Nu is de veerkracht meer, maar de klep wordt niet voldoende naar beneden gedrukt door het naar voren schuivende dak bij sluiten. Met de hand is het soepel mogelijk maar het lijkt een instelling in hoogte van een kunststof nok in het schuivende deel. Daar heb ik niets aan gewijzigd bij de modificatie. Onze Zutphense hobby-vrienden hadden vorige week ook geen idee. Wie weet hoe de hoogte in te stellen is van de nok die de kantelarmpjes omlaag drukt? Deze is te zien als je van vooraf in het schuivende deel kijkt.
Ik kan nu alleen nog maar kantelen, (was het maar een goudgele!!! :lol: voor de Hagenezen)
Iggy
Iggy

Re: Schuifkanteldak Type 2 Aeroklep niet ver genoeg omlaag

Berichtdoor ElGriffo » 14 jun 2011, 23:32

is de basisafstelling van je kabel goed ?
ElGriffo

Berichtdoor Rs136 » 15 jun 2011, 01:18

Heb net een type 2 dak uit elkaar gehad.
Volgens mij kun je die beide armpjes maar op 1 manier monteren.
Mocht die klep niet omhoog gaan zijn die veren lam, en het wil allemaal uitelkaar.
Wel met geduld.

Gr. Ron
Rs136
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee

Berichtdoor Iggy » 16 jun 2011, 15:18

De armpjes kunnen iderdaad maar op 1 manier, daar zit het denk ik niet (of ze zouden zover afgesleten moeten zijn dat de indrukking verminderd, niet het geval)
De kabel heb ik niet aangeraakt dus die instelling moet goed zijn gezien het voorheen prima werkte (op de veerspanning van de aerolip na dan)
Ik ben eigenlijk op zoek naar de instelling van het dak, hoe is de hoogte, hoek e.d. aan te passen? Kan de dakplaat er evt. makkelijk uit zonder volledige demontage?
Iggy

Berichtdoor Douwe » 16 jun 2011, 19:04

je kan de armpjes die de airoklep vast houden stellen door middel van het kleine schroefje in de armpjes
ook is de dakplaat te stelen door het hemeltje los te trekken en weg te nemen
hier kom je dan enkel schroefen tegen die de gelijders vast zetten aan het dakluik
onder de achterste schroefen zitten kunstof wig door de schroef los te draaien kan je de kunstof wig verdraaien waardoor het dakluik hoger of lager komt
maar ik denk dat als het dakluik in het verleden goed was je eerst eens je windklep armpjes kan bij stellen
of kijken of je niet per ongeluk de wind klep in de midden niet in het scharnier kunstof hebt geklikt
de windklep moet namelijk op drie plaatsen in een kunstof scharnier zitten
als de midden niet goed zit wil het luik niet dicht
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
LPG: Ja

Berichtdoor Iggy » 18 jun 2011, 15:27

douwe heeft gelijk, bedankt, de armpjes zijn instelbaar met een minischroefje, had ik nog niet ontdekt, probleem opgelost!
Iggy

Berichtdoor Douwe » 18 jun 2011, 17:22

soms maar dan ook heel soms weet ik nog wel wat :D :D :D
ben blij dat het is opgelost
zonder al te veel onnodig zoek werk
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE