Bij W126's vóór modeljaar 1985 moet een stelmotor in het bestuurdersportier gemonteerd worden.
http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ducts/SM01 of
http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... M01%5b1%5dDe stang daarvan wordt aan de stang vastgemaakt die al in het portier zit en die de schakelaar bedient.
Mogelijk moet je die schakelaar met langere schroeven op een paar afstandsbusjes zetten, zodat de stang van de stelmotor er achter langs past.
De stelmotor wordt aangesloten op het SPY kastje, het is dan ook gemakkelijker om het kastje bij het portier te plaatsen (achter de bekleding bij de motorkap opener en parkeerrem.
In de vijf-draads stelmotor zit een schakelaar die de schakelaar in het portier kan vervangen.
De schakelaar die nu in het portier zit kan er dan uit, zodat je niet met langere schroeven en afstandsbussen hoeft te werken.
Vanaf modeljaar 1985 is geen stelmotor nodig en kan de SPY aangesloten worden op de pomp of op één van de sloten van de voorportieren of kofferbak.
Als de centrale vergrendeling ook werkt met de sloten van het bijrijdersportier en de kofferbak, dan heb je deze nieuwere versie.
Optimum aut nihil.