[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hete motor..... : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 20:57

Hete motor.....

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Hete motor.....

Berichtdoor Bloodnose » 17 jun 2011, 20:28

Sinds kort wordt mijn motor warmer dan normaal. Toen ik vanmiddag stil stond bij een stoplicht (bijzonder druk stadsverkeer) zag ik dat mijn temperatuurmeter op 120 stond en dat er koelvloeistof uit het overdruk gedrukt werd uit het koelvloeistof reservoir.
Na controle blijkt dat de visco koppeling vrij te bewegen is ook bij hete motor. Kan dit betekenen dat de visco koppeling defect is of kan er ook iets anders aan de hand zijn.

Overigens viel mij ook op dat mijn oliedruk meter daalde bij stationair lopen en hete motor, wijzer kwam onder de 1 uit. Heeft dit er mogelijk ook iets mee te maken?

Cheers Willem
Avatar gebruiker
Bloodnose
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 233
Geregistreerd: 01 sep 2010, 12:39
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Hete motor.....

Berichtdoor Bloodnose » 17 jun 2011, 21:02

Heeft die dalende oliedruk te maken met de temperatuur van de bak dan?

Groet Willem
Avatar gebruiker
Bloodnose
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 233
Geregistreerd: 01 sep 2010, 12:39
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Hete motor.....

Berichtdoor Wasibi » 17 jun 2011, 21:38

Bloodnose,

2 verschillende dingen;
Hans waarschuwd dat als je radiateur door welke reden dan ook zijn temperatuur niet kwijt kan dat dit ook gevolgen kan hebben voor je automaat.

Je blok is van alu, geeft goed warmte door. Warm koelwater is ook een warm blok en ditto smeerolie. Hete smeerolie heeft effect op de viscositeit en daarmee ook de oliedruk.

Als je motor +100 aangeeft moet je visco fan bulderen, draait hij zo maar een beetje mee dan is die waarschijnlijk defect.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Hete motor.....

Berichtdoor ElGriffo » 17 jun 2011, 22:08

dat zou je moeten kunnen voelen aan je radiateur en slangen
ElGriffo
 


Re: Hete motor.....

Berichtdoor Vlieger » 17 jun 2011, 22:26

Bloodnose kan de werking van zijn visco-fan eenvoudig zelf controleren.
Laat de koude motor stationair warm draaien.
Bij een motor temperatuur onder de 90 graden draait de visco-fan slechts op de wrijving mee.
Is de motor op 100 graden dan moet je duidelijk de visco-fan horen brullen, bij een goede werking.

Is de motor 100 graden of meer en zet je de motor uit, dan moet de visco-fan met de hand NIET te draaien zijn bij een goed werkende visco-fan.
Groet,
Rob
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Hete motor.....

Berichtdoor Bloodnose » 18 jun 2011, 14:42

Dank jullie wel voor jullie antwoorden.

Ik heb dus gedaan wat vlieger geadviseert heeft en nu blijkt idd dat de Visco fan niet harder blaast dan de motor draait ook bij een temperatuur boven de 100 graden. Wel springt mijn airco fan aan bij 90 + graden . Als ik dan de motor uitzet dan kan ik de visco fan gewoon met de hand ronddraaien zonder al te veel weerstand te voelen.

Ik denk dus idd dat de visco koppeling defect is.

Groet Willem
Avatar gebruiker
Bloodnose
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 233
Geregistreerd: 01 sep 2010, 12:39
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Hete motor.....

Berichtdoor Bloodnose » 24 jun 2011, 15:46

Zojuist de visco vervangen maar nu heb ik het probleem dat ik niet meer kan testen of de fan met de hand rondgedraait kan worden bij +100 Graden, de motor wordt niet warmer dan 80-90 graden :lol:

Lijkt er dus op dat het probleem verholpen is.

Dank voor jullie adviezen.

groet Willem
Avatar gebruiker
Bloodnose
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 233
Geregistreerd: 01 sep 2010, 12:39
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Hete motor.....

Berichtdoor Vlieger » 24 jun 2011, 17:09

Graag gedaan, daar is dit forum voor.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron