[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
distributie op tijd zetten : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 22:04

distributie op tijd zetten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

distributie op tijd zetten

Berichtdoor Gerrit » 30 jun 2011, 18:12

beste mensen ik heb een 380SEC bj 82 wie weet welke merkttekens van de krukas ik gelijk moet zetten om hem op tijd te zetten , ik ben bezeg met de kleprubbers te vervangen dus moeten de nokkenassen er af maar ik wil even controleren of die nog op tijd staat ,ik zie er veel op staan en er zit ook een soort pin in, en ook in het blok, dus wie heeft een schema hiervan of een foto.
mvg gerrit
Gerrit

Re: distributie op tijd zetten

Berichtdoor ElGriffo » 30 jun 2011, 19:36

Krukas op O (ot)

kettingsoanner verwijderen

Dan je Nokkenas tandwielen met tyraps aan de kketting verankeren en dan
netjes ophangen.

Er zitten ook merktekens op de ring tussen de eerste lagerkap en de bus
van de nokkenas tandwiel die met een streepje op de eertse lagerkap samenvallen
ElGriffo

Berichtdoor Rene500SEC » 30 jun 2011, 21:22

even bij 500blok reviseren kijken onder projecten.

Daar heb ik foto's erbij gezet
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Gerrit » 01 jul 2011, 22:05

beste benzhans2 mij was verteld dat dat de enige manier was zonder de kop er af te halen maar bedankt voor de tip

beste rene500sec ziet er super uit ik heb ook foto's gemaakt en zet SE er binnenkort op
mvg gerrit

beste elgriffo ik heb de ketting van de nokkas tandwiel er ook af maar bedankt voor de info

beste mensen is er iemand die mischien een kettingelijder heeft liggen die van mij is kapot en anders moet ik wachten tot dinsdag tot ik verder kan mvg gerrit

beste benzhans2 als je wil kom eens kijken bij me we komen uit de zelfde plaats mvg gerrit
Gerrit

Berichtdoor Gerrit » 02 jul 2011, 19:34

beste benzhans2 ik heb vanmiddag na mijn bezoek aan jullie werkplaats nog even met de SEC bezig gegaan en ik heb hem volgens mij op tijd staan nu, hij gaat goed rond als ik hem draai aan de krukas, maar aleen een punt op de linker nokkenas (als je voor de motor staat) wijkt iets af zo'n 2a3mm voorbij het punt op de nokkenas brug ,als ik de nokkenas iets draai staat die goed, zal dit komen omdat de spanner op olie druk gaat ? of zal dit worden verholpen als ik er een nieuwe ketting op zet .

mvg gerrit
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Gerrit

Berichtdoor Vlieger » 04 jul 2011, 21:28

Als je voor de auto staat en naar de motor kijk, dan moet je de motor aan de poelie rechtsom draaien dus met de klok mee.

Staat het merkteken op de krukas-poelie precies op 0, dan moeten de nokkenas merktekens ook op het teken staan. Ben je het 0 merkteken voorbij geschoten, draai de motor dan NIET terug, meer draai nog een keer rond.

Wijken de merktekens bij de nokkenassen iets af, komt dat door slijtage (speling) van de distributieketting.
Een geringe afwijking (1 tot 1,5 mm) is geen enkel probleem.
Anderzijds schrijft de fabriek wel voor, de ketting elke 200.000 km te vervangen!

Groet,
Rob
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL

Berichtdoor Rene500SEC » 05 jul 2011, 16:53

Dit is MINIMAAL gewoon niks aan doen.

Heb al heel wat motoren gebouwd en staan nooit precies allebei op de tekens!
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC

Berichtdoor Gerrit » 06 jul 2011, 11:14

beste rob en Rene ik heb hem gister een tand verzet en nu staat die helemaal goed .
badankt vaaor de info :)

mvg gerrit
Gerrit

Keer terug naar Techniek