Hallo mede benzers, Ik rij nu al een tijdje in mijn 280SE op gas. Ik heb hem in december gekocht en in januari gas laten inbouwen. Nieuwe kabels, bougies enzo. Het viel mij na gelang van tijd op dat de motor tikte. Ik weet niet meer of dit ook in het begin zo was, maar
goed, de kleppendeksel eraf en kijken en wat bleek, de nokken versleten zo ook de tuimelaars, zie foto. Nou heb ik afgelopen vrijdag een goeie nokkenashuis met nokkenassen en tuimelaars kunnen kopen dus gisteren aan de slag. Ik heb de kleppendeksel verwijderd en de nokkenassen op het nulpunt gezet, zo ook het vliegwiel op 0/0, en de ontsteking. De kettting ontspannen en het geheel verwijderd. Daarna nieuw huis geplaatst met nokkenassen, ketting om de tandwielen en nokkenassen door de tandwielen geschoven, natuurlijk zo dat ook de nieuwe nokkenassen met het merkteken boven aan stonden. Daarna de ketting gespand en vervangende tuimelaars geplaatst en kleppen gesteld.Daarna heb ik alles in de (motor) olie gezet. Na alles afgemonteerd te hebben was het starten geblazen
Hij starte direkt alleen maakt hij vaak een ploffend geluid en wil slecht op toeren komen
en loopt onregelmatig, natuurlijk op benzine want op gas durf ik niet te doen.Stationair loopt hij redelijk. Mijn vraag is wat heb ik over het hoofd gezien of gemist?
Groetjes Hans Kuiper.