Beste mensen
nadat de 500SEC (type 1) die ik vorig jaar heb gekocht in Dld meer dan een jaar in de garage heeft gestaan (te veel projecten) heb ik vandaag de auto bij de RDW aangeboden ter keuring. Geen APK want daarvoor moet nog het eea gebeuren maar ter verkrijging van het kenteken. Het was voor mij dan ook de 1e keer dat ik zelf eens een aardig stuk met de auto kon rijden.
Ik moet eerlijk zeggen puur genieten, en de motivatie om de auto zo snel mogelijk APK gekeurd te krijgen is alleen maar toegenomen.
Twee zaken vielen me echter op,
1 als de auto goed warm is gereden draait de motor in neutraal 500 toeren en staat de oliedrukmeter op 1, in de D draait de motor ongeveer 300 a 400 toeren en staat de oliedrukmeter bijna op nul. Ik heb de leerlaufmodule al laten nakijken en bougies kabels etc vernieuwd. Kan een vacuĆ¼mlek ook dit soort klachten (lage toerentallen) veroorzaken?
2 als ik volgas wegrij maakt de bak een akelig schurend geluid terwijl als ik normaal rij de bak perfect schakeld en er geen rare geluiden waarneembaar zijn. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Gr.
Jo