[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
S serie : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 apr 2024, 07:06

S serie

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

S serie

Berichtdoor Jouko » 04 jan 2009, 22:23

Ik overweeg de aanschaf van een S serie; 280, 380 of 500. Waarschijnlijk een 280 of 380 op LPG maar ik heb gehoord dat de bzine motoren nogal complex zijn. Wat zijn de punten die zwak zijn of wwar ik op moet letten bij de aanschaf? Tot welke km stand is het nog "veilig" om een LPG te kopen? Ik heb geen enkele ervaring met een MB op LPG en hoor graag ervaringen van jullie, bij voorbaat dank!!

Vriendelijke groeten,

Jouko Juijn
Jouko
 


Re:S serie

Berichtdoor ttheott » 04 mei 2009, 00:47

Ik heb van meerdere bronnen gehoord dat de 280 de beste motor is die MB ooit ontworpen heeft, dus daar hoef je je geen drukte over te maken. De V8 motoren zijn ook heel sterk. Zeker omdat deze niet zo hard hoeven te werken. Het beste koop je een auto met 20000 km op de teller, is ie net goed ingereden, maar als je iets minder wil uitgeven, 200.000 tot 250.000 is nog geen probleem. Maar al met al, maak je niet al te druk over de motor, let meer op het plaatwerk en de roest. Motor bak en alle technische delen zijn te vervangen, maar een roestbak, blijft een roestboek.
Avatar gebruiker
ttheott
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 24 dec 2008, 03:16
Woonplaats: Schinveld
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja


Re:S serie

Berichtdoor DeKramer » 05 mei 2009, 20:34

Hallo Jouko, als je voor eenvoud gaat wat de motor betreft ga dan voor een 280SE.
Als je deze op gas wilt laten lopen moet je rekening houden met regelmatig kleppen stellen (om de 7000 km).
Het voordeel van een 8 cilinder is het rustige lopen, een 6 cilinder maakt wel iets meer toeren.
Maar het belangrijkste vind ik de algehele toestand van de auto (roest)en de opties die er op zitten.
Succes met je keuze,
Marcel.
Beter duur dan niet te koop !!!
Avatar gebruiker
DeKramer
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 477
Geregistreerd: 21 dec 2008, 23:16
Woonplaats: Vroomshoop
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:S serie

Berichtdoor JohnPrins12 » 05 mei 2009, 23:06

hoi,

nooit aan een diesel gedacht die gaat probleemloos 500.000km mee loopt makelijk 1 op tien een nadeel is hij is niet zo snel maar wel beter voor je portemonnee want als ik het hier zo lees heb je met gas nog al eens problemen.
dus hoef je niet als eerste weg te zijn bij een stoplicht en is een top van 17o km genoeg denk eens aan een diesel.

Gr. John Prins
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten