[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
schuifkanteldak : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 28 maart 2024, 13:04

schuifkanteldak

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

schuifkanteldak

Berichtdoor Rs136 » 15 jun 2011, 01:28

Nu ik hier wat lees over het dak, heb ik ook nog een vraag.
Heb een type 2 dak uitelkaar gehad ( schuifkanteldak ), nieuwe geleiders erin gemonteerd.
Heb hem gekocht met een afgeplakt dak, maar alles functioneerd weer.
Maar nu mijn vraag.
duw ik de schakelaar naar voren gaat het dak keurig open ( op kantelen )
duw ik hem terug ziet hij geen eind stand --voor het kantelen-- zodat het dak dicht en recht staat, maar wil hij gelijk neer en het dak in schuiven.
dus als ik hem op open heb --naar boven dus op het kantelen -- en ik wil hem vervolgen dicht doen dat moet ik dat op gevoel doen met de schakelaar odat het dak rechtstaat in vergelijking met het dak.
Nu heb ik dus alles los gehad, en weet ook niet hoe het orgineel werkt omdat hij het bij aankoop al helemaal niet deed, maar naar mijn idee moet de motor toch een stand zien alwaar hij dicht zit, of moet ik die stand steeds zoeken.
Uitstappen en dan de schakelaar bedienen, dat zal toch niet.
En schuift het dak helemaal in, heb gehad dat als hij te ver gaat, ik hem handmatig terug moet draien met dop 16, en de motor hem dan weer oppakt.

Gr. Ron
Rs136
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 98
Geregistreerd: 21 dec 2010, 02:32
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: schuifkanteldak

Berichtdoor ElGriffo » 15 jun 2011, 06:44

Hier geld het zelfde , ik denk dat je basisstand van je kabel niet goed
staat afgesteld.

Je moet de (witte) knop bij de motor in de kofferbak helemaal uittrekken
en dan een heel klein stukje terug duwen dan kun je met draaien de basisi afstelling
van je kabel afstellen
ElGriffo
 


Re: schuifkanteldak

Berichtdoor Rs136 » 20 jul 2011, 00:46

Gedaan, viel mee, na twee pogingen.
moest eerst eens goed kijken hoe dat zat die werking bij dat witte knopje, is een soort van vrijstand.

Gr. Ron
Rs136
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 98
Geregistreerd: 21 dec 2010, 02:32
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: schuifkanteldak

Berichtdoor P.G.Pronk » 20 jul 2011, 01:56

zit een eikpunt op aandrijf motor
zet dak handmatig op de stand maximaal gekanteld
dan in kofferbak witte knop stukje uittrekken zodat je (nokken wieltje) kunt verdraaien
hierin zit een gaatje van 3 mm
deze zover verdraaien dat je een pennetje van 3 mm door gaatje in wieltje en zo n zelfde gaatje achter het wieltje kunt steken
witte knop weer indrukken en klaar is clara
kan zijn dat je je wieltje daarna nog iets moet fijn afstellen maar dan zit je in ieder geval goed in de buurt qua afstelling
P.G.Pronk
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 18 jan 2011, 23:01
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re: schuifkanteldak

Berichtdoor Rs136 » 21 jul 2011, 22:36

Bedankt voor de info.
heb hem goed, maar kan nog beter zie ik wel.

Gr. Ron
Rs136
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 98
Geregistreerd: 21 dec 2010, 02:32
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten