[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Automaat schakelt helemaal niet meer : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 20:37

Automaat schakelt helemaal niet meer

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Automaat schakelt helemaal niet meer

Berichtdoor Optimus » 20 jul 2011, 17:35

Mijn Bowden kabel was kapot en die heb ik vandaag vervangen. Alles goed en wel maar toen ik de auto wilde starten schakelde hij helemaal niet meer. Het lijkt net of hij constant in zijn D blijft staan. Ik kan de pook bewegen wat ik wil, als ik hem in R zet gaat hij dus ook gewoon voorruit!
En in P komt hij wel in zijn vergrendeling maar ik merk dat er dan dat de automaat niet vrij loopt.

Om bij de de aansluiting van de Bowden kabel te komen heb ik een aantal zaken los gehaald.

Natuurlijk de oliebak eraf, filter eraf. Dan het grote blok wat met ca. 10 bouten vast zit eraf gehaald (Labyrint? zit voor in de bak als je de deksel eraf haalt). Dit moest ik doen om bij de onderste aansluiting van de Bowden kabel te kunnen komen. Alleen toen kon ik er nog steeds niet goed bij en heb ook de plaat die daar weer boven zit los moeten halen. Deze kun je loshalen door de bouten boven de filter los te maken.

Na de kabel vervangen te hebben alles weer in omgekeerde volgorde gemonteerd. Iets heb ik dus verkeerd gemonteerd maar wat???
280SE (verkocht)
Optimus
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Automaat schakelt helemaal niet meer

Berichtdoor Vlieger » 22 jul 2011, 23:02

Jeroen, nadat je de plaat weer gemonteerd had, heb je de piston behuizing als laatste aangebracht.

Heb je daarbij ook opgelet of de keuze-schuif in de meenemer gepakt heeft?
Waarschijnlijk ben je daar in de fout gegaan, omdat de bak helemaal niet meer schakelt.

Automaat-caterpan er weer onderuit halen en dan zie je een kort, gebogen oliebuisje.
Daarnaast zit die keuze-schuif.

Heb je er ook op gelet dat de piston behuizing met 12 bouten vast zit, waarvan er slechts 3 bouten 5 mm korter zijn? Die 3 korte bouten moeten aan de rechter rand gemonteerd worden.

Succes,
Rob
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek