[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vakantiecheck W126. : Algemene vragen over jouw auto

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 14:24

vakantiecheck W126.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Neerven

vakantiecheck W126.

Berichtdoor JeePee » 05 aug 2011, 19:39

Wij zijn van plan om naar het zonnige Italie te gaan (Gardameer)
En ik wil graag met mijn Benz erop uit.
Nu is mijn vraag, waar ff op letten voor vertrek. laatst naat Alphen aan de rijn geweest en met een omweg terug naar het mooie Groningen en geen centje pijn (ruim 700km)
Geen olie verbruik of i.d. maar toch wil ik dingen kunnen controleren voor vertrek naar het vakantieadres
Dus waar op letten en wat goed controleren voordat ik met een verrassing stil kom te staan.

Groetjes Jan-Pieter.
JeePee

Re: vakantiecheck W126.

Berichtdoor ElGriffo » 05 aug 2011, 20:29

Ik zou zowizo alles controleren wat je met elke auto zou doen zoals alle vloeistoffen
,banden, remmen en ruitenwissers(maak ook alle ruiten goed van binnen en buiten schoon)

Bij de oudere auto's zou ik alle olie, water, brandstof en remslangen e.d. goed controleren i.v.m. lekkage door extreme temparatuur en belasting ze zijn immers 25 jaar oud en kunnen
poreus of plaatselijk zwak zijn. Controleer ook alle rubbere afdichtingen goed
op dichtheid en bij twijfel vernieuwen.

Maak een goede proefrit met volle belasting, bij mij heb ik bijvoorbeeld lekkage ergens bij
de motor van de nivoregeling alleen als de auto zwaar beladen is :-(
ElGriffo

Berichtdoor Douwe » 05 aug 2011, 20:36

en natuurlijk niet te vergeten je koelsysteem
inverband met mogelijk klimmen door de bergen is een goed koelsysteem van belang
dus zorg voor een schoone koelvloeistof in je systeem
en je radiateur mooi schoon en fris van buiten maken
als je airco hebt ,ook even je airco een beurtje geven mogelijk een vers intrieur filter
je wilt niet aankomen met een paar rode brandende ogen en een loop neus :D :D :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor JeePee » 05 aug 2011, 21:06

Bedankt voor de bovenstaande reactie's,

Mijn Benz heb ik afgelopen Mei aangeschaft, en volgens de vorige eigenaar en na inzage de rekening heeft deze in November 2010 een uitgebreide grote beurt gehad
alle vloeistoffen zijn vervangen. wat ook merkbaar is in het rijden.
De vorige eigenaar zat krap bij kas en moest hem noodgedwongen van de hand doen.
hij heeft na mijn inziens niet bezuinigd op de auto.

Gekocht met 94000 op de klok in Mei 2011 met NAP, (wel ingevoerd Swiss) en ze heeft nu al 99000 km gedraaid met geen noemenswaardige dingetjes. een half kopje motorolie bijgevuld.
er zit maar 1 optiche nadeel aan de auto en dat is dat er imitatie voorschermen op zitten
daardoor zie je een grotere naad tussen de voordeuren en het voorscherm.
Maar bij de koplampen steekt hij weer iets uit dus zal het hopelijk stelwerk worden
en de kleurverschil vind ik net iets te veel.

Dus eigelijks is de auto technich en motorich in goede conditie ik wou alleen ff weten waar op te letten.

GRTZ Jan-Pieter.
Laatst bijgewerkt door JeePee op 05 aug 2011, 21:11, in totaal 1 keer bewerkt.
JeePee

Berichtdoor ElGriffo » 05 aug 2011, 21:09

Klinkt goed, maar hoe weining de auto gereden heeft en hoe goed hij onderhouden is
het rubber droogd nu eenmal uit en wordt poreus hoe goed onze benzen ook zijn.
ElGriffo

Berichtdoor JeePee » 05 aug 2011, 21:16

Zover ik en mijn buurman (automonteur bij VW) kan zien zijn er geen zichtbare mankementen m.b.t. uitgedroogde rubbers (op haarscheurtjes door de zon in de raamrubbers daar gelaten)

Hij is dus wel nagelopen vandaar dat ik op zoek ben naar specifieke dingen waar ik op moet letten
JeePee

Berichtdoor JeePee » 05 aug 2011, 21:47

Je hebt helemaal gelijk Hans,
Deze NAP is natuurlijk gebaseerd op de km stand die hij aangaf toen hij in NL werd geregistreerd
en ik heb er geen onderhoudsboekjes bij. Dus wat er in het buitenland of voor de registratie in NL mee is gedaan (of niet) zal moeilijk of niet te achterhalen zijn.
maar de kilometers wat ik erin heb gereden 5000 km in 3 maanden is voor mij wel een bevestiging dat hij betrouwbaar is.

waar ik de afgelopen 3 maanden tegen aan ben gelopen is:

Bougie v/d 6e cilinder tegen de schutboard is eruit getrild mogelijk scheef of niet vast erin gezet
dit is verholpen door een helicoil.

Knipperlicht ging spontaan aan bij het starten (links) na schoonmaak en ontvetten (bedieningshendel) niet weer voorgekomen.

Dashbordverlichting werkte niet meer na een massa probleem na het aansluiten v/d autoradio
dit is aan mijzelf te wijten en niet aan een mankement.

Dit zegt natuurlijk niets over de km-stand maar voor mij wel over de betrouwbaarheid van de Benz.

Na de vakantie wil ik graag een check-up bij jou in de hobbygarage laten doen
(zoals wij al eens in een PM hebben behandeld)
Hopelijk ben ik dan nog net zo in mijn nopjes als wat ik nu ben met mijn Mersleedes.

Groetjes en iedereen een fijn weekend toegewenst.
JeePee

Berichtdoor JeePee » 05 aug 2011, 21:54

Bedankt Hans,
en een fles koelvloeistof en olie gaat altijd standaard mee.
JeePee

Berichtdoor Bas » 05 aug 2011, 21:55

Een tip voor het inpakken van je auto, haal gereedschappen en vloeistoffen die normaal in je reservewiel liggen daaruit en leg ze los in je kofferbak. Als je ze nodig hebt en ze liggen nog onderin, dan moet je eerst al je bagage eruit halen voor je erbij kunt ;) verder de veiligheidshesjes binnen handbereik (aantal moet gelijk zijn aan het aantal inzittenden)

Verder een fijne vakantie gewenst. Wij zijn er ook mee op vakantie geweest en het is geweldig!
Bas
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee

Berichtdoor JeePee » 05 aug 2011, 22:02

Bas bedankt voor de tip.
Deze heb ik standaard in een curver bak achterin liggen, de hesjes zijn opgeborgen bij de verbandtas in de hoedenplank, (incl plastic chirurg handschoentjes)

Waar zijn jullie geweest op vakantie, en kun je goed aan LPG komen in Duitsland?
JeePee

Berichtdoor Bas » 05 aug 2011, 22:13

Frankrijk zijn wij geweest, 2500 km op super 98 8-)

Volgens mij is duitsland een van de weinige landen in europa waar LPG niet echt overal te krijgen is, aan de snelweg vaker niet dan wel, maar er zijn er wel, even googlen
Bas
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Arjan » 05 aug 2011, 22:48

Afgelopen jaar tot aan Spanje gereden en terug.
No problems. Vlak van te voren een grote beurt en gaan.

NIet vergeten om in luxemburg helemaal volgooien tot aan de rand.... Zo goedkoop is de benzine nergens...

Oja, dit jaar maken we't minder ver. Texel here we come :-)
Toch al gauw uurtje of 2 sturen.... (en toch een grote beurt van te voren maar dat is omdat'ie er weer aan toe is)

Gr.
Arjan
Wie remt heeft energie verprutst...
Arjan
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1989
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Neerven » 05 aug 2011, 22:50

In Duitsland kun je op veel plaatsen LPG tanken, ook langs de snelweg. Zorg wel voor een verloopnippel,anders gaat het niet lukken. (bij ANWB)
Goede vakantie :D
Neerven
Moderator
Moderator

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Basjeva » 05 aug 2011, 23:28

Verzekering zal wel in orde zijn, maar kijk ook even naar hagelschade.
Die regio staat nogal bekent om fikse hagelbuien.

Bas
Basjeva
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor JeePee » 07 aug 2011, 18:34

Bedankt voor de tips en berichten die hierboven vermeld zijn.

Echter wij gaan niet met de auto op vakantie.
Gisteren een reis naar Griekenland geboekt dus wij gaan vliegen.
Ach wij passen ons aan het weer aan onvoorspelbaar dus

(nu maar hopen dat de vliegtuig stoelen net zo comfortabel zitten)
JeePee

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto