Een plaatje van de schakelaar staat in
viewtopic.php?p=46911#p46911Het schema in
viewtopic.php?p=36695#p36695Ook met zo'n schakelaar moet de besturing in de antenne zelf in orde zijn.
Die zorgt voor het omhoog en omlaag gaan door de spanning op de motor om te polen en voor het op tijd stoppen van de motor (als die helemaal in- of uitgeschoven is, of - mits de antenne daarvoor geschikt is - als hij halverwege staat).
Als de antenne goed is gaat hij omhoog als 12 volt op de stuurdraad wordt gezet en weer omlaag als die stuurdraad spanningsloos of aan massa geschakeld wordt.
Daarvoor moet ook altijd 12 volt op de voedingsdraad van de antenne staan.
Als je het ompolen zelf wilt regelen vergt dat wel wat kunst- en vliegwerk.
Dan zou je massa aansluiting los moeten maken en ook naar het dashboard leiden.
Ik weet niet of dat überhaupt wel werken gaat, als de massa aansluiting ook nog met het metalen huis van de antenne verbonden is, zou dat voor kortsluiting kunnen zorgen.
Optimum aut nihil.