[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Remkracht : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 22:29

Remkracht

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Remkracht

Berichtdoor Surun » 09 aug 2011, 14:44

Sinds een tijdje rij ik in deze auto (500SEC, ph2), maar ik vind de remkracht nogal tegenvallen. ABS is aanwezig, maar reageert niet zo heftig schokkend zoals ik gewend ben van wat nieuwere auto's. Er zijn wel lichtje schokjes, maar hoort dit bij deze auto? Het normale remmen laat ook te wensen over. Hij remt wat vaag en ik ben bang dat als ik het nodig zou hebben, dat ik me dan lelijk zou kunnen verkijken op de remkracht.

Omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb vraag ik me af of dit normaal is of dat ik er beter naar kan laten kijken.
Surun

Re: Remkracht

Berichtdoor Kasper87 » 09 aug 2011, 20:20

Ik rijd in een 500SEL type 2, maar vind de remmen juist super. Heb laatst een noodstop geprobeerd vanaf 100 km/h en is net alsof je een anker uitgooid.
Kasper87
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor TweeMeterEllende » 09 aug 2011, 20:25

even naar de garage gaan en een remmentest doen dan weet je het.

Gr.. geert
TweeMeterEllende
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee

Berichtdoor Binsbergen » 09 aug 2011, 21:09

Of even een ochtendje controleren

Zijn je remklauwen gangbaar? Geen roest op de cilinders, rubbers in orde?
Zijn je blokken niet verglaasd?
Hebben je schijven geen diepe groeven of randen?

Genoeg te doen om erachter te komen

Remtest zegt ook niet alles.
Zolang je de minimale vertraging haalt en de boel recht remt is het al goed
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek