[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stuurpomp vervangen ? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 01:02

stuurpomp vervangen ?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

stuurpomp vervangen ?

Berichtdoor 500gls » 17 aug 2011, 17:20

hallo allemaal , ik ben sinds gisteren de proud owner of een 500SE uit '84.

heb al het 1 en ander gedaan zoals een elctrisch raam wat het niet deed en meer kleine dingen.
echter doet de stuurpomp het niet lekker.
bij stationair draaien werk ie niet wat resulteerd in armen als swarzenegger om hem te parkeren.
bij iets meer gas pikt ie wel weer op.
Van garage Wieman kreeg ik een nieuwe filter en ATF vloeistof mee.
heb ik ververst ( wat ook nog resulteerde dat m'n halve blok onder de olie kwam te zitten omdat ik de retourleiding had afgekoppeld :-( :-( )
de filter die erin had moeten zitten was compleet weg dus schoongemaakt ,nieuwe filter erin en ATF erbij maar het mocht niet baten.
ik ben bang dat de pomp het heeft begeven omdat de oude filter compleet weg was.
heeft iemand nog een suggestie wat ik kan doen of evt iemand die nog een goede pomp heeft liggen ?
ik heb zelf ook een oude 911 dus enige handvaardigheid heb ik wel alleen deze auto is vrij nieuw voor mij dus als iemand een pomp heeft en hem er met mij in zou willen zetten dan hou ik me zeer aanbevolen !!

wil graag wat meer leren over de W126..

Gr.,
bas
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
500gls

Re: stuurpomp vervangen ?

Berichtdoor Rene500SEC » 17 aug 2011, 17:52

hmm,zou de pomp idd kunnen zijn maar ik had laatst eentje met het zelfde probleem en lag aan het stuurhuis.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 500gls » 18 aug 2011, 17:50

wat me nu opvalt is dat als de motor koud is hij het bij stationair wel doet of dat kan liggen aan het feit dat ie in het begin iets hoger stationair loopt.
500gls

Berichtdoor Heftrucker » 19 aug 2011, 07:29

Hoe draaid het stuur als je uit een bocht komt?
Moet je die dan bijna zelf terug draaien (slaat bijna vast)?
Dan is het vrijwel zeker je stuurhuis die op zijn eind is.

Heb je geen stuurspeling, en komt je stuur heel makkelijk weer terug als je uit een bocht komt?
Dan zou het je pomp kunnen zijn.

Aangezien je pomp al droog heeft gelopen zou dat laatste best kunnen.

Wellicht dat Benzhans hier een duidelijk antwoord op kan geven.
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).

Heftrucker
Beheerder
Beheerder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja

Berichtdoor 500gls » 19 aug 2011, 09:20

volgens mij komt hij wel redelijk terug uit een bocht maar stuurspeling heb ik wel, naar mijn gevoel vrij veel zelfs.
Ik ben natuurlijk een nieuwere auto gewend maar als je rechtuit rijd dan kun je het stuur redelijk veel van links naar recht bewegen zonder dat de auto reageerd.
500gls

Berichtdoor Douwe » 19 aug 2011, 18:57

jankt je pomp ook dan zuigt hij lucht
en dat kan dudiden op poreuse leidingen of een keering waar hij lucht op zuigen kan

maar wat anders je vraagt om iemand die je kan en wil helpen
dan zou het fijn zijn als je in je profiel een woonplaats of woon omgeving zou invullen
want er zijn zat die willen helpen maar ik woon boven in friesland en jij messchien wel in limburg dus ik zou zeggen kom maar even langs dan help ik je :D :D :D :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek