[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
kachel doet heel raar.... : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 22:27

kachel doet heel raar....

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

kachel doet heel raar....

Berichtdoor Sammy » 17 aug 2011, 09:06

Goedendag liefhebbers,

heb een 300SD uit 1981 met climate control maar hij blaast alleen tegen het voorruit ongeacht het knopje wat ik indruk van de biedingspaneel van de climate control

uit de dashboard roosters komt ook geen lucht alleen tegen de voorruit

zag onlangs ook dat zekering nr. 11 deels gesmolten was

wat er gisteren ook nog bijgekomen is, dat ik de kachel uit had gedaan dmv het knopje met een cirkel maar na enkele seconden begon hij gewoon warme lucht te blazen (ondanks dat de temperatuurregel schijf op koud stond) dus ik weer een ander knopje indrukken en vervolgens weer de "uit" knop maar hij bleef maar een minuutje uit toen begon die weer....

ben ten einde raad....

heeft iemand een idee??

bvd
sammy
Sammy

Re: kachel doet heel raar....

Berichtdoor Sammy » 17 aug 2011, 14:41

Hoi,

Ben ik weer..... merk net dat bij het gas geven warme lucht uit de kachel komt ondanks het feit dat de kachel uit staat

en bij stil staan komt er geen warme lucht of uberhaupt lucht uit de luchtkanalen..

help...

bvd
sammy
Sammy

Berichtdoor Rene500SEC » 17 aug 2011, 17:56

Doe de motorkap open en net achter het schutbord bij je ruitenwissers zie een lang ding zitten(Vierkant dekseltje)met een zwart connectortje erop.

Dat is je kachelkraan,haal daar de stekker vanaf en meet met een multimeter of je daar 12v hebt.

Als je daar 12v hebt(als je hem op koud zet)dan is het het monoventiel zelf.

Als je geen 12v hebt,en dat zou kunnen omdat er al een zekering uit lag,dan is het je climacontrol kastje.

Deze kan bij mij gerepareerd worden kosten zijn 75e

Is het monoventiel kapot even benzhans2/Frank117/auto bedrijf EFE vragen voor een andere.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Sammy » 18 aug 2011, 10:26

Hoi,

Bedankt voor je snelle en duidelijke reactie... ik ga er morgenochtend naar kijken en laat het zsm weten

nogmaals bedankt

Gr..
sammy
Sammy

Keer terug naar Techniek