De nieuwe elektrische aansluiting hoort eigenlijk met een geel/zwarte draad naar pootje 5 van de accessoire stekker van de centrale vergrendeling te gaan (in de accessoire box achter de bekleding links naast het rempedaal, een plaatje daarvan staat in
viewtopic.php?p=53895#p53895).
Maar een andere 'plus op contact' zou ook moeten werken, voor zover de bijbehorende zekering het extra stroom verbruik aan kan.
En de auto is kleurenblind, dus een andere kleur draad kan ook geen kwaad, dat is alleen lastig voor een toekomstige sleutelaar die niet weet dat je het anders dan standaard hebt gedaan.
Er hoort ook een lucht reservoir bij de orthopedische kussens, onderdeel nummer A 107 800 08 19 (wordt/is normaliter in de kofferbak ingebouwd):reservoir.jpgIk denk dat het als volgt werkt:
De pomp houdt dat reservoir op druk (de pomp slaat af als er voldoende druk in het reservoir aanwezig is en slaat weer aan als het reservoir te leeg is).
De ventielen aan de gordelgespen regelen dan hoeveel lucht uit dat reservoir in de kussens gelaten wordt, of weer uit de kussens mag/moet ontsnappen.
Die ontsnappende lucht gaat niet weer het reservoir in, maar stroomt gewoon uit het ventiel de auto in.
Als de centrale vergrendeling gebruikt wordt, wordt er in de pomp een 'luchtschakelaar' omgezet, zodat de pomp niet meer aan het reservoir en de kussens gekoppeld is, maar aan de centrale vergrendelingsgevallen in de portieren en kofferbak.
De pomp zuigt ze dan vacuüm voor vergrendelen of pompt lucht in die dingen voor ontgrendelen.
De pomp stopt weer met zuigen of pompen als voldoende vacuüm c.q. druk in dat systeem aanwezig is (of - in geval van een lek - automatisch na een halve minuut of zo).
Ik denk dat dan ook die 'luchtschakelaar' weer op het reservoir (en stoelkussens) geschakeld wordt.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.