mijn naam is Alfred, en ben sinds kort in het bezit van een 380SE.
Ik kom uit het hoge noorden.
Ik ben getrouwd en heb een zoon van 3 en die is al helemaal weg van de auto.
Na lang zoeken een 380 gevonden die mij wel aanspreekt.
De auto heeft lang stil gestaan, en was/is helemaal verweerd en vies (interieur met name).
De vorige eigenaar heeft er een gas installatie in laten bouwen, maar deze moet nog volledig afgesteld worden. De vorige eigenaar is daar niet meer aan toe gekomen.
Maar na zo een lange tijd te hebben stil gestaan eerst de bougiekabels maar vervangen, bougies, verdeelkap, filter, olie verversen, en hem eerst maar eens goed afstellen op benzine.
Maar naar dat de auto zolang heeft stil gestaan rijd hij als een trein, alleen bij stationer draaien galoppeerd hij.
Van buiten heeft hij de bekende plekjes, maar op zich valt het mij nog mee. Van onder is hij bikkelhard (monteur van de banden boer zei dit is nog een gaaf exemplaar). De achterspatbord rand is al een nieuw stuk in gelast maar is niet goed afgewerkt, dit gaat blazen en roest puntjes komen er weer door.
Maar op dit moment heb ik drie prioriteiten met de auto. Eerst moet de auto goed lopen zowel op gas als benzine.
Bij een snelheid van 90 a 100 km per uur is de auto niet op de weg te houden, net of de voor trein los zit, auto heb ik net uit laten lijnen en andere banden gemonteerd. En de vorige eigenaar heeft alle rubbers onder de auto al laten vervangen, dus wat dit probleem is is voor mij nog een raadsel.
Ten derde interieur reinigen(deels heb ik de originele bekleding weer netjes) na drie dagen boenen, en opzoek naar een andere bestuurders stoel en een andere stuur wiel.
Foto's van het interieur volgen eerst moet dit weer toonbaar gemaakt worden.
Ik hoop op dit forum veel informatie op te doen om de wagen weer spik en span te krijgen.
En alle adviezen en tips zijn welkom.(de auto heeft wel een hele poos stil gestaan)
Groeten Alfred