hallo heren,
Wederom een vraagje aan de techneuten of al diegenen die verstand van zaken hebben:
ik rijd sinds een maand op gas. Dit is ingebouwd door Paul Mandigers uit Son, en de auto rijdt uitstekend.
Nu vertelde Paul mij dat de 500 uitvoeringen een matige doorstroming van koelvloeistof hebben, en dat daardoor de temperatuur in de zomer op kan lopen.
Dit klopt met mijn ervaringen tot op heden, aangezien op de eerste warme (nou ja, wat heet...!) dag de temperatuurmeter al net onder de streep na de 80 graden stond. Ik vind dat teveel van het goede, en ben van mening dat dat niet de bedoeling is.
Hij vertelde dat het een optie is om in het koelcircuit een pompje te plaatsen, en dan op de leiding vanaf de verdamper richting motorblok (zo heb ik het begrepen in elk geval)
Mijn vragen zijn als volgt:
- heeft iemand dezelfde klachten (gehad) en zo ja, is dat opgelost? En hoe?
- weet iemand of deze constructie werkt, en wat voor pompje er dan tussen gezet kan worden?
- als er een pompje tussen gezet kan worden, hoe kan dat dan het beste gebeuren, en is daar een aansluitschema van te krijgen?
Een hoop vragen, maar ik vertrouw erop dat er wel een bruikbaar antwoord zal volgen....!
(en voor de duidelijkheid: ik ga de inbouwer zelf een dezer dagen ook nog bellen, maar ik wil graag eerst wat info van jullie horen...
)
Alvast bedankt voor de moeite!
met vriendelijke groet,
mark