[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
punten afstand bougies : Waarom .6 of .8 ? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 apr 2024, 05:47

punten afstand bougies : Waarom .6 of .8 ?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

punten afstand bougies : Waarom .6 of .8 ?

Berichtdoor RRoos » 03 jun 2009, 22:51

Vraagje:
-Wat zou bij een 500SEL met NGK bougies nu de afstand moeten zijn, en waarom?
Men zegt: Benzine .8, gas .6.

Ik heb wat probleempjes met de rotor nu, die wordt heet, en de afstand lijkt .85 te zijn.
Ik heb ze er dacht ik met .6 ingezet. Kan dat verlopen? Kan me niet voorstellen, maar toch.

Zou de rotor heet kunnen worden, als de afstand .8 is? Ik verwacht dan hogere spanningen, en hij kan dan misschien vonken/lassen in de kap?
Word die rotor heter bij .8 als bij .6?
Men zegt, dat de vonk groter is bij hogere afstand (.8), en dat hij "makkelijker" overspringt bij .6 (kleinere afstand).
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:punten afstand bougies : Waarom .6 of .8 ?

Berichtdoor RRoos » 07 jun 2009, 19:15

De hete/smeltende rotor is opgelost!
Alles stond op .85 heb ik vandaag geconstateerd.
Ik heb het op .60 gezet. moest toch voor gas, zegt men.
En zowaar, de rotor wordt wel heet, maar niet meer kokend, en ook niet meer zwart.
Dus ik zeg, opgelost.

Wel vaag, dat alles orgineel .80 volgens de boeken moet zijn, ene de bougies ook zo afgeleverd worden, en men ook zegt: .8 benzine, .6 gas.
Enfin, ik geloof het nu wel.
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron