Heren, ik word een beetje ziek van mijn auto....
Ik heb een 500SE uit 1983 op LPG. Dit ligt er nu 54000km in en
nooit problemen gehad tot 4000km terug. Hij begon backfires te krijgen
bij het overschakelen naar LPG of afslaan omdat het toerental te ver terug viel.
De LPG inbouwer gaf aan dat de verdamper niet snel genoeg LPG aanleverde
bij het overschakelen. CO afgesteld en verder in orde bevonden.
Echter bij rechtuit rijden en remmen sloeg de motor af. Dit bleek een verkeerd gemonteerd
ontsteking te zijn. Beun de haas kennis had afgelopen winter de ketting met alle geleiders, spanner, waterpomp etc vervangen. Na het goed monteren van de ontsteking was het in orde.
Alleen begon hij in bochten naar rechts af te slaan. Eerst alleen met hard insturen (net iets te hoge snelheid) maar daarna ook bij zachtjes een bocht naar rechts. Alleen als de motor onbelast is. Als ik 600 toeren of meer maak is het goed en slaat hij niet af. Ook op benzine is alles in orde. Hij start ook direct weer zonder moeite.
Na lezen of verschillende fora waren de volgende zaken verdacht:
Luchttoevoerslang naar luchtfilter omleggen > Is al reeds 54000km niet anders....
Verdamper niet in rijrichting gemonteerd > Is ook al reeds 54000km zo....
Verdamper defect > Tja kan, hij kwam uit mijn vorige auto en is nu 3,5 jaar oud en 79000km oud. Dus vervangen afgelopen zaterdag. Het gaat om een OMVL R90E.
Daarna direct CO laten afstellen op benzine en LPG. Hij is eigenlijk afgesteld op Lamba (lucht/brandstof verhouding) van 0.998. Dit zou goed zijn zegt de garage, en ik geloof hem.
Echter..... HIJ SLAAT NOG STEEDS AF!!! Aaaaaaaaarghhhhh
Wie kan me helpen? Het is gewoon gevaarlijk op klaverbladen enzo, mensen hebben het niet in de gaten.