[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
slecht geluid van radio : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 16:50

slecht geluid van radio

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

slecht geluid van radio

Berichtdoor KevinvdIJssel » 25 sep 2011, 13:01

hoi zijn de standaard speakers zo slecht of licht het aan de radio in combi. met voor achter knop?
hoor graag van jullie.
kevin
KevinvdIJssel

Re: slecht geluid van radio

Berichtdoor Peter 500SEC » 25 sep 2011, 16:43

Als je bij een "slechte" radio goede luidsprekers plaatst, kun je heel wat aan het geluid doen.

Plaats je daarentegen slechte luidsprekers bij een goede radio, zal je ook slechte kwaliteit geluid horen
Peter 500SEC

Berichtdoor Douwe » 25 sep 2011, 17:51

is natuurlijk mede afhankelijk van wat voor radio je hebt
tegenwoordig heb je standaart radios met 4 x 40 watt of meer
en door gebruik van de orginele voor naar achter knop van Mercedes gebruik je maar 2 x 40 watt die word verdeelt over 4 luidsprekers
dus ja dat is toch verlies luikt mij
ik heb daarom de knop er tussen weg en fader met mijn radio
en gebruik nu dus alle uitgangen van de radio en krijg zo dan ook 40 watt aansturing per luidspreker
ik heb daar integen ook nog wat zwaardere boxen geplaatst helaas heb ik de pech dat ik ovalenboxen standaard heb dus heb geen ruime keuse
helaas was dit nog niet genoeg geluid bleef leeg klinken het is alsof de wagen niet gevult werd met geluid
ik heb daarom nog een subwoofer geplaatst van een home cinnema setje van zon 60 watt
met een versterkertje
en nu klinkt de wagen wat voller :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor 500SEC René » 25 sep 2011, 18:01

als je dan er toch wat aan gaat doen zou ik het direct maar goed aanpakken.

Heb dit zelf ook gedaan en be je er zeker van dat het werkt!!!

Alle speaker draden vervangen naar de speakers standaard zitten hier maar hele dunne draadjes
Andere radio erin gezet met 4 x 50 watt
Versterker achterin geplaatst voor alle boxen en ook voor een sub
sub erin en je zal merken dat het een stuk beter klinkt.

Maarja je moet zelf weten hoeveel je er aan wild spenderen natuurlijk en wat je wil qua geluid.

René
500SEC René

Berichtdoor 560snel » 25 sep 2011, 18:23

de polariteit is ook belangrijk dwz dat alle plus en min goed aangesloten zijn.
als er bij een speaker plus en min verkeerd om zitten klinkt het ook voor geen meter.

de ene speaker creert druk en de andere heft het weer op omdat ze andersom werken.

als je de balans naar een kant draait en het klinkt dan beter, voller, dan is het waarschijnlijk de polariteit.
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 500SEC René » 25 sep 2011, 18:34

Als we daar al de fout ingaan :lol: neem dan maar een draagbare gettoblaster mee voor op de achterbank, kan niets fout mee gaan :mrgreen:

Nee je het gelijk als dat niet goed zit met alle plus en min draden dan klink het gelijk een stuk minder.

René
500SEC René

Berichtdoor 560snel » 26 sep 2011, 12:17

mijn standaard speakers spelen gewoon goed n.l.

maar goed ben je drie versterkers gewend en twee subwoofers dan is het minder maar voor standaard klinkt het niet verkeerd
Laatst bijgewerkt door 560snel op 26 sep 2011, 13:29, in totaal 1 keer bewerkt.
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Digikorrie » 26 sep 2011, 13:03

He Kevin,

Misschien heb ik iets gemist maar wat voor merk en type radio zit er in.

Je kan niet zo maar ongestraft op een 2 kanaals uitgang ( dus 2 speakers ) 4 aansluiten
dit i.v.m. de impedantie. Je eindtrap vind dit niet leuk.
Digikorrie

Berichtdoor Douwe » 26 sep 2011, 16:50

tja vroeger kon alles tegen woordig niks meer
:D :D :D :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor KevinvdIJssel » 26 sep 2011, 23:03

hoi hedankt voor jullie mee denken ik heb er nu een kewood inzitten met casette.
die gaar er uit wil eigelijk 2din ben daar nog mee bezig of ik wat leuks kanvindet zo dat ik niet alles hoef ter verbouwen in dash.
ik heb liggen om in tebouwen een jbl gto titanium speakers met rms250w.
1 sub 1000wrms en 6 kanals versterker jbl gto om dit aan tesluiten.
maar heb ook nog een basspro sub van jbl met versterker er in en een knappe parasonic radio cd.
maar begrijp als ik wat knap geluit wild dan gewoon ff een paar nieuwe peakerdraden trekken van speakers naar radio en een sub je er tussen met een paar passende vervangende speakers als ik het goed begrijp.
hoor graag van jullie.
Gr. kevin
KevinvdIJssel

Keer terug naar Interieur