[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
hoeveel km,s met een rotor en verdeelkap (opgelost) : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 00:34

hoeveel km,s met een rotor en verdeelkap (opgelost)

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

hoeveel km,s met een rotor en verdeelkap (opgelost)

Berichtdoor Frank380 » 25 sep 2011, 16:42

hoi, ik vraag me af hoelang of hoeveel km,s je met een officiele Bosch kap en rotor kan rijden.
ik heb verleden jaar september bij 125xxxkm een nieuw set geplaats en nu heb ik laatst een backfire gehad door een kapotte :evil: bobine kabel,inmiddels een nieuwe.
nu keek ik daarnet voor de zekerheid onder de verdeelkap en tot mijn verbazing :o zag ik een ingebrande rotor. de kmstd is nu 140xxx. dit lijkt mij onwaarschijnlijk weinig kms voor een Bosch set. of is er misschien een andere reden. ik hoop dat dit niet gangbaar is want 15xxxkm
met een setje wordt een duur geintje. mvg frank380.
Frank380
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja

Re: hoeveel km,s met een rotor en verdeelkap

Berichtdoor ElGriffo » 25 sep 2011, 17:02

Wat is de oorzaak ?

Er is voldoende geschreven over de kwaliteit van de afzonderlijke soorten, merken en kwaliteiten.

Maar het kan zijn door een te hoge weerstand in je kabels of bougiedoppen dat er een te hoge overgangsweerstand onstaat en zo de vonk bij het zwakste punt zijn weg zoekt, en vaak is dit bij de rotor en verdelerkap.

ik zou de boel even goed doormeten (kabels zouden 1 Kohm moeten hebben)
ElGriffo

Berichtdoor Digikorrie » 26 sep 2011, 13:11

Hoi,

Maar hoe weet je nu wat goede kabels zijn welk type ofzo.
Bosch maakt natuurlijk meerdere types voor een type auto. :?

Ik had al begrepen of ik heb het niet goed begrepen dat kan ook, dat er een koperen kern in moet zitten. :?:
Digikorrie

Berichtdoor Frank380 » 26 sep 2011, 18:55

hoi heren, bedankt voor het meedenken. ik heb marco zijn raad opgevolgd en gemeten.
enja 1,4 k -ohm gemeten. dus andere kabels dan maar ,wel zonde van deze. marco ik stuur je ff en pb met chassisnr voor een prijs.

mvgr frank380.
Frank380
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Frank380 » 26 sep 2011, 19:08

hoi om ff terug te komen op de vraag, hoe weet je welke set je moet hebben.

Duidelijk maar 1 antwoord mogelijk origeneel bij bij dealer op het chassisnr van de auto.

deze kan op slot. mvg frank380. ps dit is mijn 100ste bericht :lol: :lol: :lol: .
Frank380
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek