[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
contactslot demonteren : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 19 apr 2024, 04:03

contactslot demonteren

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

contactslot demonteren

Berichtdoor Cees380 » 11 jun 2009, 14:43

Mijn contactslot heeft het van de ene op de andere dag begeven. Moet dus een nieuwe in. Heb hierover al wel iets gelezen op de site maar voor mij nog onduidelijk. Wie weet welke stappen ik eerst moet doen om het uiteindelijk te vervangen. Is er misschien speciaal gereedschap voor nodig?

Wie kan mij uit de nood helpen? Graag hoor ik hier iets over.

groet cees380
Cees380
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 07 jul 2008, 22:14
Woonplaats: Soest
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja


Re:contactslot demonteren

Berichtdoor Herman » 15 jun 2009, 20:24

Heel simpel, mits je de sleutel er nog in krijgt of hebt. Pak een dikke paperclip en draai de sleutel iets naar rechts. Je ziet dan een uitsparing in het draaiende gedeelte tegenover een uitsparing in het vaste gedeelte komen. Duw daar de paperclip in en je kunt de cilinder uitnemen. Mocht dat niet passen moet je een iets dunnere draad nemen of de paperclip afslijpen.
Als je de sleutel er niet meer inkrijgt, moet je helaas de hele zaak demonteren (stuurkolom etc.)

Succes,

Herman
Avatar gebruiker
Herman
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 06 sep 2008, 07:33
Woonplaats: Haaren (NB)
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja


Re:contactslot demonteren

Berichtdoor SilverSEL » 15 jun 2009, 20:36

Als je de sleutel niet meer om kunt draaien kun je een vlakschuurmachinevoet tegen de stuurkolom zetten en de hele boel laten trillen. Tegelijkertijd proberen alsnog de sleutel om te draaien. Dat kan helpen (ik heb al eerder iemand geholpen met die tip).
Avatar gebruiker
SilverSEL
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 10 jun 2009, 17:21
Woonplaats: Barendrecht
Type wagen: 280SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re:contactslot demonteren

Berichtdoor Cees380 » 16 jun 2009, 12:23

Herman bedankt voor je informatie. Was wel even priegelen om het gaatje te vinden waar de paperclip in kon maar is gelukt. Inderdaad verder erg simpel.

SilverSEL ook bedankt voor je info. Gelukkig zat de sleutel er nog in.
Cees380
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 07 jul 2008, 22:14
Woonplaats: Soest
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten