[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stationair probleem ( stappenmotor ?) : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 01:10

Stationair probleem ( stappenmotor ?)

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Stationair probleem ( stappenmotor ?)

Berichtdoor Leganza » 29 sep 2011, 21:03

Goeie dag mensen,

Ik heb sinds kort weer probleem met me stationair
Vandaag de auto gestart was gwn netjes 700 ofzo op P
15min mee gerede gestopt op P gezet, en kreeg opeens stationair van 1800 ofzo
Heb ff de stappemotor contact eruit gehaald en hij bleef de zelfde ging niet hoger of lager,
En ook ff erop getikt met schroefdraaier en gebeurde ook nix.
Tijdje geleden leerlauf bij Rene gemaakt dus daar is zeker niks mee.

Auto vervolgens uitgezet en na paar min weer gestart en toen liep ie weer normaal.
Ook een paar dagen gelden de stappenmotor gereinigd enz en met kabel op accu aangesloten en hij tikte wel normaal.

Dit probleem gebeurde wel vaker afgelope tijd dus niet 1 of 2x, dusja wat vinde jullie ervan. Kan er iets anders mis zijn of is het echt de stappenmotor?
Ik weet het nie meer

Graag jullie mening erover

Alvast bedankt
Leganza

Re: Stationair probleem ( stappenmotor ?)

Berichtdoor Rene500SEC » 29 sep 2011, 21:26

maatje,je hebt inderdaad een raar probleem.

Je moet er even bij vertellen dat we ook al een andere leerlauf hebben geprobeerd en dat het probleem blijft.

Pas toen ik de magneetsluis goed schoonmaakte heeft hij het een tijd gedaan.

Dat hij op de accu klikt is geen garantie dat hij het met de leerlauf ook zo goed op en neer gaat.

Ookal heeft je leerlauf nu een sterke transistor erin,op het moment dat de plunjer van je stappenmmotor word tegen gehouden of stroef gaat zal het amperage stijgen van de tor en daarmee ook de hitte.

Als je dan de auto even uitzet draait hij weer perfect,omdat hij dan wat afgekoeld is.

Jouw oude leerlauf is om die reden in eerste instantie ook begeven.

Door de modificatie's aan de leerlauf blijft hij nu in iedergeval heel,anders was het allang weer afgelopen geweest.
Laatst bijgewerkt door Rene500SEC op 29 sep 2011, 22:19, in totaal 1 keer bewerkt.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Leganza » 29 sep 2011, 21:36

Hey man,
Ja idd was vergete te vermelde dat we ook een andere leerlauf hadde geprobeerd hehe,
Mja begint wel irritant te worden :( kan best zijn dat ik gwn een nieuw stappenmotor nodig heb ?
Leganza

Berichtdoor Wasibi » 30 sep 2011, 08:05

Je zou het tuitje van de machneetsluis kunnen afhalen en met kruipolie het ding schoonmaken.

Ik had het in eerste instantie ook met remmenreiniger geprobeerd maar wilde niet. bleef toch een beetje hangen.

Eerst had hij 1,8A nodig om te sluiten nu is 0,8A voldoende.
1A is een behoorlijk verschil.

Het gedonder begon voornamelijk wanneer de magneetschuif warm was door de motorwarmte
In testopstelling op de werkbank was er niets aan de hand.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek