W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 00:33

Niet meer starten 260SE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Niet meer starten 260SE

Berichtdoor systemfhhw » 02 okt 2011, 18:22

Hallo iedereen,

Ik heb een probleem, ik heb 2 maanden geleden een 260SE uit 86 en hij reed perfect, ook starten deed hij perfect. Nu kom ik terug van vakantie en heeft hij 10 dagen stil gestaan, toen ik hem voor het eerst startte duurde het zeker 30 seconden voor hij aanging, toen ben ik een klein stukje gaan rijden om hem een beetje op temperatuur te krijgen. Als ik veel gas geef dan stottert hij maar als ik heel rustig bleef gas geven dan had hij nergens last van, na een klein stukje niet echt lekker gereden te hebben heb ik hem weer voor de deur gezet en nu wil hij niet meer starten. De startmotor draait nog wel op volle toeren dus het kan niet aan een lege accu liggen lijkt mij? De electrische ramen doen het ook gewoon.... nu is mijn vraag heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Hij rijdt btw alleen op benzine...

Mvg Patrick
systemfhhw

Re: Niet meer starten 260SE

Berichtdoor ElGriffo » 02 okt 2011, 18:51

Wat heeft ie gelopen ? Kijk eerst maar eens naar de ontsteking zoals
Verdelerkap, rotor en kabels. Wellicht lekkage in het vacuĆ¼m systeem Als dat in orde is even laten afstellen en dan in het brandstof circuit zoeken.

Kortom er vele oorzaken aan te wijzen
ElGriffo

Berichtdoor systemfhhw » 02 okt 2011, 19:51

Hey elgriffo,

ja dat is ook zo het kan vele dingen zijn, het is alleen zo vreemd dat ik hem perfect rijdend en startend neer heb gezet en je komt terug van vakantie en hij doet het niet meer... ik ga er morgen wat aandacht aan schenken... in ieder geval bedankt voor je tips en je snelle reactie! als ik meer weet hoor je het van me!

Gr. patrick
systemfhhw

Berichtdoor ElGriffo » 02 okt 2011, 20:09

Of hij krijgt geen brandstof ? Er zit een overspanningsbeveiliging tegen je schutbord
bij de remcilinder, dit zou ook nog een probleem kunnen zijn
ElGriffo

Berichtdoor systemfhhw » 05 okt 2011, 12:46

Jongens ik snap het even niet meer... Hahah nadat de auto niet meer te starten was probeer ik het s'avond nog eens en tot mijn verbazing vlekkeloos starten met de eerste draai... De volgende dag weer geprobeerd en weer vlekkeloos dus nu geen problemen meer hij rijdt perfect.
Ik denk dan toch iets in de ontsteking dat hij ergens iets miste... Als ik binnenkort even weer wat extra in de portemonnee heb dan laat ik denk ik wel even wat vervangen aan het ontsteking gedeelte. Iedereen bedankt voor de reacties in ieder geval!!

Gr. Patrick
systemfhhw

Keer terug naar Techniek