[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Airco stopt er steeds mee : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 14:40

Airco stopt er steeds mee

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

Airco stopt er steeds mee

Berichtdoor Ferdinand » 05 okt 2011, 12:45

Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn climate-controle. Ik ben er reeds 2x mee terug geweest nadat ik mijn 500SE heb aangeschaft, en dan wordt deze gemaakt. Maar na een aantal dagen koelt hij niet meer.
Nu ben ik een leek wat dit betreft, maar kan het zo zijn dat de koppakking van de airco stuk is of heeft iemand andere ideeen wat het zou kunnen zijn. Zeker met de afgelopen week, waarin het behoorlijk warm was, was het toch wel fijn geweest als de airco het had gedaan.

Graag hoor ik jullie reacties, waarvoor alvast mijn dank

Groeten Ferdinand
Ferdinand
Junior Boarder
Junior Boarder

Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Airco stopt er steeds mee

Berichtdoor MG1 » 05 okt 2011, 13:10

Waar ben je er mee terug geweest? Wat repareren ze dan? Wat is de storing? Het niet functioneren van een airco kan diverse oorzaken hebben, maar de meest voorkomende is toch wel het hebben van een lekkage waardoor hij leeg loopt.
MG1
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: 500SEL

Berichtdoor Ferdinand » 05 okt 2011, 13:19

In eerste instantie toen ik de auto kocht zijn ze eerst een tijdje bezig geweest om de airco aan de praat te krijgen. Wat er toen exact gebeurd is weet ik niet, maar hij deed het toen ik hem op kwam halen in ieder geval. Later deed de airco het toch weer niet, en toen bleek dat er een stekkertje los zat. Zou kunnen dacht ik, auto weer opgehaald en hij deed het weer. Vorige week wilde ik de airco met het warme weer aanzetten en toen koelde hij dus niet. Ik denk ook dat het reservoir leegloopt, maar ben benieuwd wat de oorzaak of oorzaken zouden kunnen zijn. Ik ga sowieso nog even terug naar waar ik hem gekocht heb, maar als iemand eeen idee heeft of er tips zijn, dan zijn die natuurlijk zeer welkom. Wellicht kan het dan sneller verholpen worden.

Groeten Ferdinand
Ferdinand
Junior Boarder
Junior Boarder

Berichtdoor MG1 » 06 okt 2011, 08:30

Je hebt climate-control? Dan draait de pomp eigenlijk altijd mee, als je hem uit zet kun je dan horen dat de motor anders begint te lopen? met andere woorden wordt de pomp ingeschakeld?

Zo ja, dan zit er voldoende koelolie in en zit het ergens anders in. Als de pomp niet draait, dan kan het zijn dat hij of niet aangestuurd wordt (los contact is dan het meest voor de hand liggende aangezien hij het soms wel doet) of onvoldoende koelolie heeft. Als de sensor die op het systeem is aangesloten onvoldoende druk meet (te weinig olie) dan slaat de pomp nooit aan.

Je zou de climate controle in kunnen stellen om maximale koeling en volgens de contacten eens meten op de airco pomp.
MG1
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: 500SEL

Berichtdoor Ferdinand » 06 okt 2011, 12:39

Bedankt weer voor je reactie.
Ik heb inderdaad climate-control, links en rechts gescheiden.
De pomp wordt dan inderdaad ingeschakeld, want je hoort dat de motor anders gaat lopen als je de climate-control inschakeld.
Dus dan moet het ergens anders in zitten, dan zou hij dus kunnen lekken ergens waardoor hij niet koelt.
Ferdinand
Junior Boarder
Junior Boarder

Keer terug naar Interieur