Verwijderen:
Voor een airbag stuur zie viewtopic.php?f=20&t=4762
De wielen in de rechtuit stand zetten en het stuur in het stuurslot laten vallen.
Logo uit het stuur wippen en de centrale moer losdraaien.
Die moer kan zeer vast zitten, gebruik een 10 mm inbus sleutel van goede kwaliteit en zo nodig een lange hefboom aan de sleutel, laat iemand anders het stuurwiel stevig vasthouden.
Markeer de stand van het stuur op de as voordat je het stuur verwijderd.
Het stuur mag maximaal 1 tand verzet worden, anders zou het uitschakelen van de richtingaanwijzer niet meer goed kunnen werken.
Als het stuur niet recht staat als de wielen rechtuit staan dan moet dat met de spoorstangen verholpen worden, niet door het anders plaatsen van het stuur.
Terugplaatsen:
De moer van het stuurwiel vastzetten met 80 Nm.
Bij een stuur met airbag controleren of het (RS of SRS) controlelampje uitblijft als het stuur geheel naar links en naar rechts gedraaid wordt.
Kent Bergsma heeft er een filmpje voor gemaakt:
Hij trekt het gehele middendeel van het stuur, in het werkplaatshandboek staat dat het logo moet worden verwijderd.
Ik weet niet of dat nuance verschil komt doordat Kent een andere auto dan een W126 onder handen heeft, of omdat Kent dat gemakkelijker vindt en dat het ook zo kan bij een W126.