[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Schuifkanteldak inbouwen : Carrosserie & Exterieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 17:49

Schuifkanteldak inbouwen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

Schuifkanteldak inbouwen

Berichtdoor Bloodnose » 09 okt 2011, 10:25

Bij het terug inbouwen van mijn schuifkanteldak heb ik ook de rubber vervangen. Deze rubber is natuurlijk nog stugger en dikker dan de oude. Ik heb het dak ingebouwd zonder de voorgeschreven (volgens WIS CD) "voorspanning".
Wanneer ik het dak nu probeer te sluiten blijft de achterkant van het dak achter de rubber haken en wil het niet volledig terug omhoog. Heeft hier iemand een oplossing voor hoe ik dit kan oplossen.
Ik beschik niet over het speciale gereedschap om deze voorspanning te realiseren.

Kan iemand een foto plaatsen met een correct geplaats dak dat geheel geopend is. Ik kan namelijk nergens goed zien hoe alle rails geplaatst zijn. Liefst detailfoto van de rails.

BVD en Groet Willem
Bloodnose
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee

Re: Schuifkanteldak inbouwen

Berichtdoor ElGriffo » 09 okt 2011, 12:01

Je kunt de plaat in de 0 positie afstellen links achter in de kofferbak op de motor
Daar zit een witte knop helemaal uitrekken en dan (op gevoel) een heel kleine tikkie
terug totdat je voelt dat hij in een vertanding valt . dan kun je de dakplaat naar voren of naar achter afstellen door aan de witte knop te draaien.

Na de afstelling de knop terug duwen en testen
ElGriffo

Re: Schuifkanteldak inbouwen

Berichtdoor Bloodnose » 15 okt 2011, 18:44

Marco dank je voor de tips maar het wil niet echt lukken. Het dak zit erin maar ik heb nu niet het vertrouwen dat het helemaal goed zit en of het waterdicht is.

Heeft de hobbyhut mischien ervaring met de schuif-kantel daken van een '86 SEL? Misschien dat ik een keer een langer tourtje ga maken en bij jullie langs kom om ff naar het dak te laten kijken en misschien nog wat kleine andere zaken?

Groet Willem
Bloodnose
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur