[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
hpf veerpoten : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 00:43

hpf veerpoten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: hpf veerpoten

Berichtdoor SumaChris » 12 aug 2011, 22:15

Ik ben nu bezig de voorste hpf poten te reviseren en het zit nog in de ontwikkeling om ontwerpen te maken voor de afdichtingen, maar naar mijn mening is dit mogelijk.

Ik ga dit eerst testen met mijn eigen poot, nadien als dit succesvol is bied ik natuurlijk mijn diensten aan om die van jullie, als der animo is te reviseren.
Graag zou ik reactie willen zien op deze pol als der animo voor is zodat ik een indicatie heb over hoeveel intresse er is op dit forum.

Ik ben nog opzoek naar lekkende poten voor en achter om proeven uit te voeren en ontwerpen voor te maken.
Dus als je er hebt liggen hoor ik dat graag.

mvg, Chris
SumaChris
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 560snel » 19 aug 2011, 18:11

als het goed is hebben we iemand gevonden die de kogels kan leveren.
moeten eerst wat bestellen bij hun en dan kijken of het past en klopt.

over de prijs kan ik nog niet veel zinnigs zeggen behalve dat ze een stuk goedkoper zijn als origineel.

als er mensen zijn die hier in geinteresseerd zijn kunnen zij zich wat mij betreft hier opgeven of via pm, als ik daar geen forumregels mee schendt?
voor en achterkogels zijn leverbaar.

de rest van de poten zijn wij ook mee bezig echter is dit niet zo een twee drie voor elkaar.
maar ik ben van goede hoop dat dit wel gaat lukken eigenlijk.
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor Bas » 19 aug 2011, 21:07

Hoi Iggy,

Jij hebt toch type 2 HPF he? Heb je die kogels er af gekregen?

Andere vraag: lekkage aan een hpf veerpoot heeft toch niets met die kogel te maken? Dat heeft toch met rubbers en die cylinder te maken? Het enige probleem bij die kogels is dat die rubbers kapot gaan en je die niet los kunt vervangen, omdat en vooral bij een type 2 veerpoot, je dat onderste gedeelte niet los kunt schroeven.
Bas
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee

Berichtdoor 560snel » 10 okt 2011, 15:17

er bestaat speciaal gereedshap om de kogels te verwijderen, maar die heb ik nog niet aangeschaft.

dit is voor type 1 en 2 verkrijgbaar, en dat houdt dus in dat ook het tweede type vervangen kan worden.
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor Vlieger » 10 okt 2011, 17:29

Dat speciaal gereedschap kost € 130 :o en is alleen bruikbaar op de voorste veerpoten.
Hiermee kan de metalen beschermbus vast gehouden worden, om dan met een steeksleutel het kogelgewricht los te draaien.

Echter…., bij de voorste veerpoten is meestal de metalen beschermbus doorgeroest, zodat die speciale sleutel helemaal geen grip op de beschermbus krijgt. :twisted:

In dat geval de beschermbus doorslijpen,…. MAAR de 4 mm dikke bodemplaat van de beschermbus in takt laten. Die heb je daarna nog nodig, om een rubber stofhoes op vast te zetten. :idea: :idea:
Nu de roest en aangekoekte zandresten van de onderzijde zuigerstang verwijderen.
Je ziet dan een platte kant verschijnen op de zuigerstang. ;)
Zet hier een steeksleutel op en het kogelgewricht is los.

Om de zuigerstang tegen steenslag te beschermen heb ik een universele stuurstang beschermhoes gehaald en die op de rubber buffer en de 4 mm bodemplaat vast gezet.
Dat werkt perfect en kost weinig. :D :D

Ook kan je een nieuwe stofhoes op het kogelgewricht van de voorste veerpoten aanbrengen.
Gewoon bij de automaterialen handel een passende universele fusee stofhoes halen.
Helaas gaat dit niet bij de kogelgewrichten van de achterste veerpoten, die zijn anders geconstrueerd.

Groet,
Rob
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee

Vorige

Keer terug naar Techniek