[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
kwaliteit ontstekingsmodule 5458632 : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 02:24

kwaliteit ontstekingsmodule 5458632

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

kwaliteit ontstekingsmodule 5458632

Berichtdoor DaanSnoer » 10 okt 2011, 22:57

hoi allen,

op de www.steronderdelen.nl is een nieuwe ontstekingsmodule module te koop;

Ontstekingsmodule
· tot bwj 1985 serie 1
· zie info
passen op versch. onderdeel nr.s
mijn onderdeel.nr. staat erin, nl. 545 8632
kosten; 69,-

vraag;
origineel kost dit onderdeel honderden euro's, 7-800 euro.
2e hands van 50 tot 250-300 voor een origineel tot gereviseerd.
dit onderdeel kost maar een fractie van het origineel en is qua prijs gelijk aan goedkope 2e hands module.

vraag; hoe kan dit?
is de elektronica erin zo simpel dat het zo na te maken is, waar komt de module vandaan, is origineel zo duur omdat mc er een recht op heeft...
waar komt het vandaan, china, duitsland?
uiterlijk lijken ze helemaal niet op elkaar. origineel zit in een volledig alluminium behuizing; warmte afvoer en tegen vocht mogelijk
dit onderdeel van ster zier er echt anders uit.
waarom is deze zo goedkoop?
hoe zit het met vochtopnamen, afvoer warmte
hebben mensen er ervaringen mee, wat is de kwaliteit?
etc.....
etc....
gaarne reacties.

ps; ik heb afgelopen week mijn reactiestangen zelf eruit gehaald, nieuwe van steronderdelen erin geduwd met een draaibank, dit ging echt prima.
van steronderdelen de tip gekregen om ze ook met een draaibank eruit te persen, dit ging echt heel makkelijk nadat ik het had volgespoten met kruipolie.
geweldige tips van die paul van steronderdelen!!
DaanSnoer
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 03 okt 2008, 22:30
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja


Re: kwaliteit ontstekingsmodule 5458632

Berichtdoor Wasibi » 11 okt 2011, 08:30

Die module is al jaren beschikbaar, het is een Hueco
Prijzen van 30€ tot 190€

30€ als je ze via de importeur koopt, ben de naam kwijt maar toen Hueco direct gebeld en daar toen het telefoonnummer van de nederlandse importeur gekregen.
Hij had er toen nog een hele zwik op voorraad.
Ik heb hem een poosje gebruikt na de onstekingsperikelen met mijn LPG daarna heb ik DIS bobines geplaatst met Megasquirt.
Het ding wordt warm, met warmtepasta op vlakke plaat monteren!

Type 1 electronica is simpel. Schakelaar met stroombegrenzing zeg maar.
Type 2 hebben ze schijnbaar nooit na kunnen maken. Deze is wel peperduur.
Type 2 heeft de onstekings map in de module zitten. Onder de verdeler zit geen mechanische vervroeging meer. Sensor zit hier op het vliegwiel en de vacuüm aansluiting op de module.


Alex.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kwaliteit ontstekingsmodule 5458632

Berichtdoor Rene500SEC » 11 okt 2011, 12:38

Ben ik het helemaal mee eens....

De nieuwe modules bevatten SMD techniek vandaar de grote,een telefoon van 25jaar geleden kon je ook niet vast pakken.

Qua vermogen levering maakt het niet zoveel uit tussen de nieuwe en de oude,het enige grote verschil is,is dat de oude kastjes een ijzere behuizing hadden om de warmte af te vloeien.

De nieuwe hebben dat niet,en zullen dus BIJZONDER goed op een VLAK stuk metaal met koelpasta gemonteerd moeten worden.

Dit hoeft per definitie niet slecht te werken,maar persoonlijk zou ik ook voor het oude type gaan.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

cron