Mijn kachel wordt slecht warm, lijkt één kant warm en andere kant warm of koud te blazen.
Via en tip op het forum vandaag een en ander bekeken, maarkom niet tot een conclusie.
Weerstand gemeten tussen de pinnen op het duoventiel.
tussen 1 en 3 meet is 14 Ohm en tussen 3 en 4 geeft de meter 1 aan, lijkt niet goed dus.
Als ik 12V aansluit op pin 1 en massa op pin 3 hoor ik geen klik, er komt wel een klein vonkje op het moment dat de draden de pinnen raken.
Als ik hetzelfde doe bij pin 3 en 4 gebeurt er niets
Vervolgens de spanning gemeten aan de conector met draaiende (koude) motor.
Als de temperatuurregelaars in de auto om minimaal staan meet ik 13,8 volt, als de regelaars op max staan meet in -0- volt. in iedere positie daar tussen in varieert het voltage erg snel tussen 0 en 13 volt.
Daarna met een warme motor gemeten: regelaar op minmaal geeft > 13 volt.
als ik regelaars in stappen verdraai van minimaal vie 18 --> 22 naar 26° blijft het voltage 12,78 Volt.
Als ik de regelaar doordraai naar maximaal meet ik tussen pin 1 en 3: 3,8 volt en tussen 2 en 4 meet ik 1,09 Volt. Zodra ik het wieltje uit d vergreneling draai gaat de meter naar 12,74 volt.
Wat kan er aan de hand zijn, en wat kan ik nog meer kontroleren.
Met zo'n temperatuur regeling kan de auto deze winter blijven staan, te koud binnen in de auto!
Alvast bedankt,
Harry