W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 01:06

MB 420SE 1986 ABS-probleem. Metingen verricht, opgelost

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: MB 420SE 1986 ABS-probleem. Metingen verricht, meedenken AUB

Berichtdoor Mobiliteit » 06 okt 2011, 10:53

Blijkbaar was er inderdaad sprake van spraakverwarring. Dank aan leeflang voor het verhelderen van de situatie.

Ik dacht namelijk dat ik de ABS sensor uit mekaar moest gaan halen, en dat dan de tandkrans zichtbaar zou worden. Maar nee, dat is dus niet zo. Die tandkrans zit op de remschijf!!!

In mijn eerste bericht van 3 oktober 2011 (om 13:57 uur), heb ik na een beschrijving van het probleem vermeld:
-------------------------------------------------------------------------------------
Binnenkant van de Remschijven (waar de ABS-sensor naar wijst) zijn nu helemaal schoon, dus zowel bij het linkerwiel als bij het rechterwiel. Deze zijn er helemaal af geweest en zijn nu echt helemaal schoon.
-------------------------------------------------------------------------------------

Maar ik heb toen niet het woord "tandkrans" gebruikt. Al had ik dat wel gedaan, dan was het verhaal wellicht duidelijker geweest. Ik had overigens nog nooit van het woord "tandkrans" gehoord. Maar goed, de tandkrans is dus helemaal schoon en onbeschadigd. Ze zijn dus in een goede staat.
Mobiliteit
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee

Re: MB 420SE 1986 ABS-probleem. Metingen verricht, meedenken AUB

Berichtdoor Mobiliteit » 16 okt 2011, 23:04

Het ABS probleem is verholpen !!!

We hebben er een andere ABS sensor (met exact dezelfde nummers) voor in de plaats gemonteerd. En we zijn er toen mee gaan rijden, en het lampje bleef uit (na het starten van de motor).

Dat is dus goed.

Ik wil graag iedereen even bedanken voor eenieder zijn inbreng bij het oplossen van dit ABS probleem.

Dit onderwerp kan nu wat mij betreft afgesloten worden.
Mobiliteit
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee

Vorige

Keer terug naar Techniek