[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
lekkage probleem in 380SEC uit 1982 : Carrosserie & Exterieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 17:39

lekkage probleem in 380SEC uit 1982

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

lekkage probleem in 380SEC uit 1982

Berichtdoor demike2000 » 18 okt 2011, 21:38

goedenavond

Ik ben sinds juli dit jaar de trotse eigenaar van een 380SEC uit 1982 die is geïmporteerd in 2009 uit Californië.

ik heb al diverse lekkages verholpen in de kofferbak achterraam achterlichten en dakraam

alleen nu houd ik nog 2 knelpunten over ik houd een condens/vochtstreep op het dashboard na een regenbui en bij de voeten links en rechts voor in de auto lekkage, heb de bekleding al los gehad en kan er geen roest of gaten vinden tevens lopen er ook geen watersporen over het voorraam daar komt het water dus niet vandaan op het dashboard. afwatering van het dakraam is al gecontroleerd deze zijn lekvrij. heeft iemand een idee waar ik dit probleem verder moet gaan zoeken.

Groet Iwan
demike2000

Re: lekkage probleem in 380SEC uit 1982

Berichtdoor Wimada » 18 okt 2011, 21:42

Hallo

Misschien via de paravan?

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Basjeva » 18 okt 2011, 22:00

Daar moest ik ook aan denken.
Zou het anders echt niet weten....
Bij de paravan zitten ook afwateringspijpjes en deze kunnen ook verstopt raken.

Bas
Basjeva
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee

Berichtdoor demike2000 » 18 okt 2011, 22:14

bedankt voor de reactie's als het weer een beetje droog is zal ik de ruitenwissers en het rooster verwijderen en kijken of er roest aanwezig is en of er een extra afvoergat in zit weet wel dat de afwaterslangen onder de spatborden slecht zijn kan deze alleen nergens online vinden>

groet iwan
demike2000

Berichtdoor Binsbergen » 18 okt 2011, 22:38

Lekkage kan van veel plaatsen komen

Langs je voorraam (kun je verhelpen door rondom opnieuw af te kitten)
Onder je parafan. Daar ga je al naar kijken
Als je leidingen onder je voorschermen rot zijn dan zijn ook daar wel plaatsen waar het door naar binnen kan komen
Wat ook voorkomt is dat je deurrubbers lek kunnen zijn. En water komt dan op veel plaatsen tevoorschijn
Ook kan het water via je dorpel binnenkomen. Als daar water in blijft staan dan kan er onder je stoel ter hoogte van de dwarsstijl (waar de voorkant van de stoel op staat) een rotte plek ontstaan. Hierdoor kan het water vanuit je dorpel naar binnen lopen. Het gaat dan ook onder je mat staan en onder je stoel

En als laatste kunnen je rubbers tussen je deur en je A-stijl lek zijn. Door deze rubbers gaan je kabels de deur in
Als deze lek zijn komt er ook overal water uit

Zoekplaatsen genoeg zou ik zeggen

Je zou ook nog zoveel mogelijk bekleding weg kunnen halen en binnen gaan zitten met een lamp terwijl iemand de auto volledig nat blijft spuiten. En dan maar zoeken.
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja

Berichtdoor demike2000 » 24 okt 2011, 06:35

goedemorgen

de lekkage komt niet vanuit de paravan deze ziet er goed uit na schoonmaken, dus van de week maar weer verder zoeken naar andere mogelijkheden.

groetjes iwan
demike2000

Berichtdoor Binsbergen » 02 nov 2011, 11:10

En??

Al gevonden wat het probleem is???
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur