[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
cilinderkop zit vast : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 03:35

cilinderkop zit vast

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

cilinderkop zit vast

Berichtdoor Cees380 » 23 okt 2011, 15:36

Cilinderkop niet los te krijgen.

De rechter koppakking van mijn 350SLC bj 72 is doorgeslagen. Heb inmiddels alle kopbouten eruit en ook die 2 kleine boutjes onder bij de kettingspanner. Maar nu, de kop is niet los te krijgen (na al die jaren)

Heeft iemand een tip om de kop van de pakking los te krijgen???

Groeten Cees380
Cees380
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 07 jul 2008, 22:14
Woonplaats: Soest
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja


Re: cilinderkop zit vast

Berichtdoor GuusT » 23 okt 2011, 16:17

Hele grote hamer ...........

kijk even goed of er toch niet nog een boutje zit , voor in het deksel van de ketting of zo.
Weet het niet want heb die koppen nooit gedemonteerd , volgens mij zitten de kettingspanners met pennen door en door en dus IN de kop , maar na al die jaren kan het inderdaad wel eens heel erg vast gaan zitten en is geduld , een kunstof hamer [groot] toch de enige oplossing.
Ga ik geen geval met schroevendraaiers tussen kop en blok zitten prutsen , ergens aan de kop zit wel een stukje waar je iets onder kunt zetten , en dan toch maar tikken en wrikken.

GuusT
Avatar gebruiker
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: cilinderkop zit vast

Berichtdoor PJB380SEC » 23 okt 2011, 16:22

Ziiten er bij zo'n V8 ook geleidebussen in de koppen voor de kettingeleiders? Bij de meeste Mercedesmotoren is dit het geval, deze moet je normaliter verwijderen met een stuk speciaal gereedschap. Een zogenoemde slagtrekker geloof ik.

Ik heb vorige week net een koppakking vervangen van een 300D 6 cilinder en deze pennen zaten ook hierin.

Succes en groet Pieter.
PJB380SEC
 


Re: cilinderkop zit vast

Berichtdoor GuusT » 23 okt 2011, 16:40

Ja die bedoel ik ook , pennen waar de kettinggeleiders meer vast zitten , tot in de kop.
Als je geen slagtrekker hebt dan kun je het ook doen met een STALEN m 6 boutje in de pen draaien , aan de voorkant van het deksel zichtbaar en met een contramoer en een paar grote M8 moeren voorzichtig eruit trekken.

GuusT
Avatar gebruiker
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: cilinderkop zit vast

Berichtdoor ElGriffo » 23 okt 2011, 18:07

Kijk even in mijn topic motor en automaat reviseren.

De kettinggeleiders zitten met pennen in de kop vast, in deze pennen zit
M6 schroefdraad, hier kun je een slag trekker indraaien om de pennen te verwijderen

Verder rust de kop op 2 paspennen.

Volgens mij heb je een 116 motor die niet veel afwijken van een 117 motor
ElGriffo
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron