Het is nu 25 nov 2024, 00:57
Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Moderator: Neerven
door Hendrikx » 26 okt 2011, 21:10
Hallo,
Een vraagje een stappenmotor 1325 kan ik die omwisselen voor een 1625
-
Hendrikx
- Senior Boarder
-
- Berichten: 41
- Geregistreerd: 27 aug 2009, 23:25
- Woonplaats: Schoondijke
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
door ElGriffo » 26 okt 2011, 21:15
Gebruik de zoekfunctie, er is het een en ander hier over geschreven.
Als het goed is beïnvloed dit je stationair toerental gedrag in negatieve zin
-
ElGriffo
-
door Rene500SEC » 26 okt 2011, 21:34
kan niet.
Maar hoezo denk je dat je magneetsluis het niet meer doet?
Als de plunjer vast zit gewoon even met remmenreiniger schoonmaken en controleren door hem even op je accu aan te sluiten,je zou dan een harde tik moeten horen.
-
Rene500SEC
- Verbannen
-
- Berichten: 2369
- Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
- Woonplaats: 's-Hertogenbosch
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Arjan » 26 okt 2011, 22:22
'k heb er nog wel eentje liggen. Staat ook hier op forum te koop....
Wie remt heeft energie verprutst...
-
Arjan
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1191
- Geregistreerd: 16 sep 2008, 20:02
- Roepnaam:
- Type wagen: 300SE
- Bouwjaar: 1989
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Hendrikx » 27 okt 2011, 18:03
hoi
Het toerental is in P en N stand rond-900 toeren
en D stand rond 650-700
had het liever ietjes lager gehad dacht dat het op telossen met een andere
stappenmotor,had die namelijk nog liggen
-
Hendrikx
- Senior Boarder
-
- Berichten: 41
- Geregistreerd: 27 aug 2009, 23:25
- Woonplaats: Schoondijke
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
door Binsbergen » 27 okt 2011, 19:49
Toerental is goed zo Dus niets aan veranderen
Dat ga je niet met een stappenmotor omlaag krijgen
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
-
Binsbergen
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 1592
- Geregistreerd: 28 jul 2010, 09:16
- Woonplaats: NW Veluwe
- Roepnaam:
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Vlim » 27 okt 2011, 21:28
Je kunt het toerental nog een beetje variëren door met de bypass-slang aan het rubberen aansluitpunt van de stappenmotor te hobbyen. Scheelt wat toeren.
-
Vlim
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 2147
- Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
- Woonplaats: West-Brabant
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Hendrikx » 27 okt 2011, 21:48
Hoi Vlim
is dat het plastik slangentje dat in het rubber knietje steek?
maar ik heb in zoeker gelezen en in het bericht van Binsbergen dat dit toch een
redelijk toerental is nog bedankt voor het meedenken
-
Hendrikx
- Senior Boarder
-
- Berichten: 41
- Geregistreerd: 27 aug 2009, 23:25
- Woonplaats: Schoondijke
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
door Rene500SEC » 27 okt 2011, 21:50
is een goed toerental,je kan met het CO spelen en ik kan hem via de leerlauf langzamer of wat sneller laten draaien.
Maar ik zou er niks aan doen
-
Rene500SEC
- Verbannen
-
- Berichten: 2369
- Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
- Woonplaats: 's-Hertogenbosch
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Vlim » 27 okt 2011, 22:24
-
Vlim
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 2147
- Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
- Woonplaats: West-Brabant
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Hendrikx » 27 okt 2011, 22:35
ok. jongens bedankt voor de info
ik laat het zo, loopt verders best goed
-
Hendrikx
- Senior Boarder
-
- Berichten: 41
- Geregistreerd: 27 aug 2009, 23:25
- Woonplaats: Schoondijke
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
Keer terug naar Techniek
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten