[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hoge stationair 500SEC 1984 : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 29 nov 2024, 01:06

Hoge stationair 500SEC 1984

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor TimoW126 » 13 nov 2011, 14:42

Beste medeforum,

Ik heb sinds een dag of 3-4 hoge stationair, D 850. P 1000-1100.
Onlangs Leerlaufdrehzahlregler laten reviseren bij ECU Helmond,
Waar kan het aan liggen ? Het gaat om een 500SEC 8-1984. Een type 1.
Bij koud en warm blijft het dat stationair aanhouden, dus ook als ik een minuut of 30 heb gereden.
Iemand een idee ?

Mvg,
Tim
TimoW126
 


Re: Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor Wimada » 13 nov 2011, 14:59

Stappenmotor al gereinigd ?
zoniet even eraf nemen en goed in de remmenreiniger
spuiten, en daarna met lucht droogblazen,werkt dit niet
dan denk ik dat misschien je leerlaufje terug moet naar Helmond.
PM anders even Rene500SEC op dit forum die weet er meer van!!!
wat gebeurt er als je de stappenmotor loskoppelt als de auto loopt,
veranderd er dan nog iets in het<toch al te hoog> toerental?

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Avatar gebruiker
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3719
Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor TimoW126 » 13 nov 2011, 15:09

Beste Wim,
Stappenmotor heb ik inderdaad al gereinigd,
En als ik de stappenmotor loskoppel dan schiet de toeren naar 1800.

Kan het ergens anders aan liggen ? Ik bedoel neem aan dat ik een goed leerlauf heb.

Mischien iets met ontsteking? Afstelling ?
TimoW126
 


Re: Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor TimoW126 » 13 nov 2011, 16:02

Beste Hans,

1300-1500 in P Stand ? want in D-vol geremd loopt ie iets van 850.

de injectorrubbers zijn vervangen bij de grote beurt.

hoe kan je zien of de luchtmassameter lek is ? wat zou precies daar lek kunnen zijn ?

Mvg,
Tim
TimoW126
 


Re: Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor TimoW126 » 13 nov 2011, 16:42

Beste Hans

waar is dat om precies te zijn ? zo dat ik niet verkeerd spuit.
hier een foto, moet ik op nummer 1 bij dat rand en schroef spuiten ?
en nummer 2 is de stuwplaat ? is dat correct ?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
TimoW126
 


Re: Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor TimoW126 » 13 nov 2011, 19:22

Ok,
Heb jammer genoeg geen remreineger meer, en alles is gesloten vandaag.
Heb wel even weer geprobeerd om de stappenmotor los te koppelen, stationair was P 1000,
Na het los koppelen ging de toeren naar 1300... 2 a 3 keer geprobeerd en zelfde resultaat.
Na het los koppelen toeren naar 1300.

Is mijn leerlauf toch weer kapot?
TimoW126
 


Re: Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor Rene500SEC » 13 nov 2011, 19:56

je had hem ook bij mij moeten laten maken Timo,sta er van te kijken dat je dat niet wist,denk dat het halve forum met een leerlauf van mij rond rijd.

had je A maar 75e gekost en B had hij een upgrade gekregen waarbij er componenten van deze tijd werden toegepast.

Hierdoor gaat hij nooit meer kapot EN loopt hij beter en rustiger stationair.

Het kan namelijk best zijn dat de leerlauf het weer begeven heeft namelijk.

hij heeft standaard namelijk een X aantal stappen die hij de magneetsluis kan geven,als de laatste bijvoorbeeld stuk is blijft hij 1000 rpm lopen.

Bij vragen kan je PMen
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor TimoW126 » 13 nov 2011, 21:00

Beste Rene,
daar ben ik jammer genoeg later achter gekomen,
ik heb ECU gevonden via Marktplaats.

maar het is dus toch de Leerlaf die kapot is ?
TimoW126
 


Re: Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor Rene500SEC » 13 nov 2011, 21:04

terug gaan met dat ding en laten checken anders zit je in een hele verkeerde hoek te zoeken nu.

Ik weet het niet 100% zeker vacuümlek kan ook maar over het algemeen is het gewoon de leerlauf.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor 500SEC René » 13 nov 2011, 21:07

En het bedrijf waar jij hem heb laten fixen staat helaas niet zo hoog aangeschreven, heb je wel je eigen terug gekregen? of ze zeggen dat ze een gereviseerde terug sturen, maar is dan gewoon een andere tweede hands.

Inderdaad bij naamgenoot uit Den Bosch mot je wezen.

Succes

René
500SEC René
 


Re: Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor Vlim » 14 nov 2011, 20:29

Timo, is die foto van de LMM van je eigen auto?

Dit is er namelijk eentje van na 1985, zit dus iets anders in elkaar (KE-jetronic in plaats van K-jetronic).

Je ziet wel vaker dat ze motor + injectiesysteem van een jongere auto in een serie 1 lepelen en dan voor het gemak vergeten om het injectiesysteem te wisselen ...

Als je wel een K-jetronic systeem hebt (type 1), dan zou je nog kunnen spelen met het verbindingsslangetje tussen de rubberen manchetten van de luchtschuif. Door dat slangetje te openen (of indien open te blokkeren) kun je het toerental stationair nog wat bijregelen.
Daar is dat slangetje voor :)
Avatar gebruiker
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2147
Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
Woonplaats: West-Brabant
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor TimoW126 » 17 nov 2011, 01:50

nee gelukkig niet,
Heb ik even snel van google afbleedingen gehaald.

Zijn er nog andere dingen waar ik op moet lette Hans ?
En enige iedee wat dat rubber onderbak LMM kost ?
En zijn er nog meer dingen die ik daar moet vervangen ? Nu het toch open gaat, kan ik beter alles vervange wat moet... Of is het alleen dat onderbak lmm rubber ?


@Vlim, ik weet nie waar dat slangetje om de stationair te regelen precies is...Bedoel je dat co schroef ?

Alvast bedankt,
MVG
Tim
TimoW126
 


Re: Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor Vlim » 17 nov 2011, 15:10

Duidelijker kan ik het niet uitleggen :)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2147
Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
Woonplaats: West-Brabant
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor ElGriffo » 17 nov 2011, 15:43

Het rubber kost € 41,12 ex. er is alleen een wijziging geweest, als je het
oude type hebt dan moet je een nieuwe type monteren maar dan komt er alleen
een flens bij van € 132,00

Als het rubber los is van de flens heb je een nieuw type , is je flens gevulcaniseerd
met het rubber heb je oud type

suc6
ElGriffo
 


Re: Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor Rene500SEC » 21 nov 2011, 09:30

mdannyk hier van het forum was zaterdag bij mij met het zelfde probleem.

Nieuwe leerlauf geplaatst daarna doorgereden naar benzhans2 voor afstellen en loopt als een zonnetje!

Door de nieuw gebouwde leerlauf loopt ie beter stationair als hij ooit gedaan heeft.

Wederom een tevreden klant
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor MdannyK » 23 nov 2011, 21:45

Idd!
Na uitwisseling van de leerlauf bij Rene, gevolgd door het opnieuw afstellen door Hans, rijd de Benz weer Super!

Groeten Michael
Avatar gebruiker
MdannyK
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 05 jul 2009, 18:46
Woonplaats: Julianadorp
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Hoge stationair 500SEC 1984

Berichtdoor BenMB » 01 feb 2012, 13:22

@ vlim,

in jou reactie "Vlim » 14 nov 2011, 19:29" lees ik dat je bij een type 1 een bypass-slangetje hebt om eventueel het toerental bij te regelen, ik heb dat bypass-slangetje ook, en die is dicht aan 1 kant, maar hoor ik uberhaupt wel een bypass-slangetje te hebben op een 87er ? of is dit niet origineel ?

groet ben.
bij vlagen ben ik geniaal...vandaag was het windstil.
Avatar gebruiker
BenMB
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 11 dec 2010, 02:18
Woonplaats: Omg. Amersfoort
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast