[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Standkachel start niet op : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 04:38

Standkachel start niet op

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Standkachel start niet op

Berichtdoor Cimare » 15 nov 2011, 20:14

Mijn 500SE heeft een standkachel die 2 winters terug gewoon werkte. Afgelopen jaar is de ketting vervangen in de winter en heb ik hem niet gebruikt. Nu wordt het weer kouder en wil ik hem graag gebruiken. Gister dus geprobeerd of hij het doet. Helaas. Ik heb 'sofort heizung' ingedrukt en hij slaat aan. Timer start op 59 minuten. Na 10 minuten gezoem een klik en hij stopt weer. De timer is dan uit. Weer 'sofort heizung' ingedrukt en hij start weer en de timer gaat verder bij 49 minuten, waar hij gebleven was dus.

Volgens mij moet hij na het gezoem gaan sputteren en aanslaan waarna er rook uit het uitlaatje moet komen bij het rechter voorwiel. Maar helaas, hij gaat niet sputteren.

Er zit benzine in de tank (30 liter of meer) en de brandstofslangen zijn twee jaar geleden vervangen en hij lekt verder ook niet.

Ik heb een handleiding gevonden maar bij de sectie 'problemen' staat dit probleem niet bij.
Iemand een idee?
Cimare

Re: Standkachel start niet op

Berichtdoor Wallietax » 15 nov 2011, 20:19

Mischien heb je hier wat aan?

http://w126-archiv.mercedesforen.de/ind ... o_BBW46%29

Gr..wallietax 8-)
Wallietax
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Cimare » 15 nov 2011, 21:36

Ha, daar heb ik wel wat aan! Bedankt.
Ga het doorlezen en zaterdag meteen proberen. Toch wel een lekker accessoires met deze kou.
Cimare

Berichtdoor Mercedes-Bram » 16 nov 2011, 00:14

je kunt het ook even googelen met wat zoeken kom je de installatie handleiding tegen.
daar zit een soort tijd schema in en kun je stap voor stap (met een stopwatch)
de storing op zoeken , althans dat maakt het zoeken makkelijker ,

groeten bram
Benz fahren macht freude
Mercedes-Bram
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek