Ik heb een 260SE staan uit 89 op LPG
Onderstaande gebeurd op zowel LPG als benzine
Deze auto start meestal.
Als ie niet start dan moet je zeker een uur wachten om het nogmaals te proberen. Anders start ie echt niet
Als ie wel start dan blijft ie nauwelijks stationair lopen.
Hij rijd wel goed maar bij het afremmen zakt op het laatste moment het toerental zover terug dat ie afslaat. Daarna start ie echt niet meer. Wat je ook probeert
Als je een uurtje wacht start ie meestal wel weer maar blijft dan niet meer lopen. Alleen met flink gas erop wel
Als ie rijdt dan rijdt ie ook perfect (op stationair na) Trekt goed, loopt mooi rond etc
Gewoon rijden met de voet op de rem en gas tegelijk bij afremmen. Zolang het toerental maar boven de 900 gehouden wordt gaat het goed...
Vervangen:
Rotor, verdeelkap, bougiekabels, bougies (alles van de dealer door de vorige eigenaar) Getest; benzinerelais (de kleine zwarte met 10 pootjes) Volgens de dealer was deze niet goed. Ook het kleine metalen relaistje vervangen met de zekering bovenop die ernaast zit (even de naam kwijt maar heeft ook invloed op brandstof)
Andere benzinerelais geplaatst uit een 260SE die goed loopt. Geen verschil
Tot nu toe allemaal zonder resultaat
Nu ben ik retehandig met de 8 cilinders maar dit probleem bij een 6 cilinder krijg ik er niet uit
Wie komt dit bekend voor ????