Uiteindelijk heb ik het nu zo aangesloten dat het licht werkt zoals het hoort en dat ook het controlelampje uit blijft tenzij een lamp kapot is.
Met alleen de kabeltjes van
viewtopic.php?p=56351#p56351 en de 'connect to high-beam' niet aangesloten werkte het gewone licht al zoals het hoort, maar het groot licht niet.
Zo heb ik eerst een tijdje rondgereden, zonder groot licht dus.
Mijn xenon lampen hebben een spoel om bij groot licht de lamp te verplaatsen t.o.v. de fitting en geen apart halogeen lampje voor groot licht.
Bij aansluiten van de 'connect to high-beam' aan het connectortje voor het groot licht van de xenon ging de lamp wel in de groot licht positie, maar doofde tegelijkertijd.
Het gewone licht gaat immers uit als groot licht ingeschakeld wordt.
Nog steeds geen groot licht dus.
De volgende stap was een diode aanbrengen tussen de groot licht aansluiting van de originele lamp connector naar de plus ingang van de ballast (de rechter diode in onderstaand schemaatje).
Dat werkt wel, normaal en groot licht doen het zoals het hoort, maar bij inschakelen van groot licht ging het controlelampje voor defecte verlichting aan.
Daarmee heb ik ook weer een tijdje rondgereden, maar was dus nog niet zoals het hoort.
Vandaag heb ik bij beide lampen nog een diode aangesloten (de linker in het schema).
Nu werkt het helemaal goed.
Er loopt een boel stroom (pakweg 3 A) door de diodes als het licht aan is, je kunt dus niet zomaar de eerste de beste diode nemen.
In de doos met elektronica componenten had ik nog een stel P600M diodes, die kunnen 6 A en 1000 V verdragen, dat moet genoeg zijn lijkt me.
Door de diodes krijgt de ballast niet meer de volledige accuspanning op zijn ingang, de diodes hebben een spanningsval van 1 V, maar de ballasten werken op spanningen tussen 9 en 16 V, dus er moet nog ruim voldoende over zijn.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.