[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Gordelaangever stuk : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 21:47

Gordelaangever stuk

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

Gordelaangever stuk

Berichtdoor PvdBerg » 24 nov 2011, 11:00

Hoi allemaal,
Mijn gordelaangever werkt niet meer.

Wat is er aan de hand:
Het motortje stopt niet meer, hij blijft de gordelaangever doorduwen, ook als de auto uit is, en de sleutel niet meer in het contact zit.
Ik kan de gordelaangever terug duwen, maakt een hard geluid maar dan komt hij er gewoon weer uit.

Ik heb het nu opgelost door achter de achterbank een stekker los te trekken, dus gelukkig is het geluid nu weg en doet hij het niet meer maar ja, hij doet het dan ook helemaal niet meer.

Ik hoor graag jullie tips.
PvdBerg

Re: Gordelaangever stuk

Berichtdoor Rene500SEC » 24 nov 2011, 11:21

er zit een klein microswitchje op,zwart langwerpig die voelt of hij naar voor staat.waarschijnlijk is daar wat mee aan de hand
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Daniel500SEC88 » 18 mei 2012, 05:27

Heb ook sins een week wat rare dingen met de gordelaangever links.. Stap in klap de deur dicht,
Komt hij keurig naar voren, gaat hij tot het max, dan trekt hij hem 4x snel korte stukjes heen en weer.. dan stopt hij weer op max(normaal) daarna gaat hij na n paar seconden keurig weer terug.. Beetje vaag net of t stress van hem is.. Iemand dit ook al gehad?
Daniel500SEC88

Berichtdoor Hopke » 18 mei 2012, 08:07

Ik heb eventueel nog wel een paar liggen.
Goed werkend,indien nodig hoor ik het wel.

Gr. Hopke
Hopke

Berichtdoor Vlim » 18 mei 2012, 10:44

Probeer hem eerst eens te resetten: Simpel de accu even loskoppelen en dan weer aansluiten. Grote kans dat hij het dan weer normaal doet.

Als de gordelaanreiker niet goed zijn werk kan doen, blokkeert hij (elektronisch). Dat is een soort van beveiliging. Soms komt het voor dat de aanreiker zijn afstand niet binnen de gestelde tijd kan overbruggen, bijvoorbeeld wanneer de gordel stroef gaat. Dan krijg je het effect dat hij heen en weer blijft gaan. Door de gordel met de hand een beetje te vieren 'help' je de aanreiker om binnen de gestelde tijd zijn afstand te overbruggen, en komt hij wel goed tot stilstand. In dat geval kun je proberen om het gordelmechanisme eens te reinigen.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Daniel500SEC88 » 18 mei 2012, 11:36

Ok, bedankt voor t snelle antwoord! Ga t vanmiddag gelijk ff proberen!!
Daniel500SEC88

Keer terug naar Interieur