[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
300SE loopt niet goed : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 05:36

300SE loopt niet goed

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

300SE loopt niet goed

Berichtdoor yb076 » 28 nov 2011, 22:27

sinds kort heb ik een 300SE aangeschaft van 86 type 2,
de auto is duits en moet nog ingevoerd worden,ik heb de auto nu staan in een garage van een familie lid die er een beetje verstand van heeft maar niet veel van deze model auto s,
hij stotterde tijdens het stationair lopen en ik dacht dit te verhelpen door de bougies te vervangen,olie ook filters luchtfilters enz.
Ook heb ik de injector schoongemaakt maar tevergeefs,alle cilinders werke op eentje na deze is getest en geeft normale compressie invergelijking met andere clinders.
hierbij heb ik de bougiekabel getest of tie vonkt en dat doet ie goed.
ook heb ik de verdeelkap schoongemaakt en er weer terug op gezet maar geen verschil.
de auto geeft een klein beetje witte rook zodra ik veel gas geef en er komt olie uit de uitlaat.

zouden jullie me kunne helpen: :-( waar zou het aan kunnen liggen...
thankss
yb076

Re: 300SE loopt niet goed

Berichtdoor Heftrucker » 29 nov 2011, 07:48

Hoeveel bar is die compressiedruk?
Als de anderen ook te laag zijn, dan heb je alsnog daar een probleem.

Witte rook wijst meestal op koelvloeistof of water, dacht ik.
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).

Heftrucker
Beheerder
Beheerder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja

Berichtdoor Rene500SEC » 29 nov 2011, 07:59

als de olie uit de uitlaat komt zal hij wel een lekke koppaking hebben of een gescheurde kop.
hoe zien de bougies eruit?
kan best zijn dat er EEN veel zwarter is als de ander.
Maar weet je zeker dat het olie is en geen condens met roet?
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Binsbergen » 29 nov 2011, 13:12

Je geeft aan dat je 1 cilinder hebt getest op compressie en die goed is in verhouding tot de anderen (die je niet getest hebt) Dat kan dus niet :-(

Gewoon even alle cilinders op compressie testen. Dan zie je ook direct of alle bougies gelijke aanslag hebben en allemaal wel op de juiste afstand zijn gezet (0.6mm op LPG anders 0.8mm)
En als de auto warm is en nog witte rook geeft ga ik ook voor een lekke koppakking of een scheur in de kop / het blok.
Je zou om dat te testen je koelsysteem onder druk kunnen zetten.

Staat je ontsteking wel op tijd?

Misschien een dichtgekoekt luchtfilter?
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor yb076 » 29 nov 2011, 15:34

andere cilinders had ik ook getest en die hadde dezelfde compressie?

mijn vraag is kan de rotor en verdeelkap er tog voor zorgen dat er niks kan ontbranden in de cilinder die niet werkt?
yb076

Keer terug naar Techniek